صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

کاربر اینترنت در دنیای امروز اگر می‌خواهد چیزی ر در خانه درست کند یا خودش را سرگرم کرده تا زمان را بگذارند، یا حتی برای یک محصولی که قصد خریدش را دارد یک بررسی پیدا کند، در نهایت سر از یوتیوب در می‌آورد. ویدئو هیچوقت شکست نمی‌خورد. یوتیوب تبدیل به مکان شماره یک برای پیدا کردن انواع ویدیو بدل گشته و فرقی ندارد اگر به دنبال آموزشی در فوتوشاپ هستید یا می‌خواهید بهترین گل‌های لیونل مسی را ببینید؛ یوتیوب اولین جایی است که خواهید رفت!

 با توجه به همین موضوع است که در هر روز، حدود ۱ میلیارد ساعت ویدئو در یوتیوب دیده می‌شود که عدد بسیار بزرگی است. با ما همراه باشید تا در ادامه نگاهی بیاندازیم به سه دلیل که چرا باید تبلیغات در یوتیوب را جدی بگیرید.

۱. رشد بازدیدهای یوتیوب متوقف نمی‌شود!

اگر شما تبلیغی را برای تلویزیون آماده کرده‌اید، تبلیغات در یوتیوب می‌تواند مکمل خوبی برای تبلیغ شما باشد. اخیرا تغییراتی در آمار مشاهده یوتیوب ایجاد شده و این پلتفرم در بین افراد ۱۸ تا ۴۹ ساله، بیش از هر قشر سِنی دیگری، نسبت به تلویزیون محبوبیت دارد. اگرچه این آمار نمی‌تواند به طور کامل بازار هدف شما را مشخص کند اما توجه کنید قدرت خرید این بازه سنی، بسیار بیشتر از افرادی است که خارج از این بازه سنی قرار دارند.

علاوه‌براین، با توجه به پیشرفت تکنولوژی تلویزیون‌ها، اکثر مخاطبین تلویزیون به کمک تلویزیون‌های هوشمند خود، یوتیوب می‌بینند! حتی دستگاه‌هایی مثل Apple TV نیز در این زمینه نقش دارند و دیگر می‌توان گفت برای بینندگان تلویزیون، یوتیوب بیش از هر زمان دیگری در دسترس است.

در نتیجه پیشرفت تکنولوژی در زمینه تلویزیون، آمار بازدید‌های یوتیوب در یک سال دوبرابر شده است. بالا رفتن میزان مشاهده یوتیوب در بین افراد و همچنین آسان‌تر شدن دسترسی به این پلتفرم، نوید فرصتی مناسب برای کسب‌وکارها را می‌دهد تا تبلیغات خود را در این پلتفرم ویدئویی منتشر کرده و فروش خود را بیشتر کنند.

۲. یوتیوب گزینه‌های مختلفی را در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار می‌دهد

وقتی صحبت از انواع تبلیغات می‌شود، یوتیوب به جمله «یک سایز برای همه مناسب است» اصلا اعتقادی نداشته و ندارد. چندین راه برای نمایش تبلیغات در یوتیوب وجود دارد که با توجه به مخاطبین هدف خود، می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. این روش شما را یاد سرویس تبلیغاتی دیگری از گوگل نمی‌اندازد؟ درست است؛ گوگل ادوردز!

محبوب‌ترین شیوه نمایش تبلیغات در یوتیوب، TrueView In-Stream Ads نام دارد. این نوع تبلیغات، پیش از شروع ویدئوها و یا حتی در میانه آن‌ها نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند بعد از ۵ ثانیه، تبلیغ را Skip کند و ادامه ویدئوی خود را تماشا کند. اما خبر عالی اینجاست که شما زمانی برای نمایش این تبلیغ پول می‌دهید که کاربر تمام محتوای تبلیغ شما را نگاه کند و درواقع بعد از ۵ ثانیه روی دکمه Skip کلیک نکند. همچنین اگر ویدئو تبلیغاتی شما بیش از ۳۰ ثانیه باشد، اگر کاربر ۳۰ ثانیه ابتدایی را تماشا کند، شما باید به ازای تماشا کننده پول پرداخت کنید.

می‌دانستید یوتیوب بعد از گوگل، دومین موتور جست‌وجوی محبوب در دنیاست؟ با توجه به این نکته، شیوه نمایش بعدی که TrueView Discovery Adsنام دارد را توضیح می‌دهیم. در این حالت تبلیغ شما در نتایج جست‌وجو نمایش داده خواهد شد. همچنین اگر کاربر در حال تماشای ویدئویی با موضوعی مرتبط با تبلیغ شما باشد، باز هم تبلیغ شما زیر ویدئو به او نمایش داده خواهد شد. حال با توجه به محبوبیت جست‌وجو در یوتیوب، این روش به نظر شما عالی نیست؟

در نهایت شیوه سومی که برای نمایش تبلیغات در یوتیوب وجود دارد، Bumper Ads نام گرفته است. این تبلیغات باید ۶ ثانیه‌ای باشند و در ابتدا، میانه و یا انتهای ویدئوها نمایش داده خواهند شد. همچنین به دلیل کوتاه بودن، این تبلیغات را نمی‌توان رد یا Skip کرد و در حقیقت کاربر تمام محتوای تبلیغاتی ۶ ثانیه‌ای شما را خواهد دید! اگر فکر می‌کنید می‌توانید پیام بازاریابی خود را ۶ ثانیه منتقل کنید، این روش برای شما عالی خواهد بود.

۳. قابلیت‌های هدف گذاری یوتیوب به شما اجازه می‌دهد به مخاطبین هدف خود به سادگی برسید!

یوتیوب قابلیت‌های تارگتینگ و هدف گذاری گسترده‌ای دارد که به شما کمک می‌کند تبلیغات خود را دقیقا به افرادی که می‌توانند مشتری بعدی شما باشند، نمایش دهید. این متد‌های هدف‌گذاری را می‌توان به ۳ دسته‌بندی اصلی تقسیم کرد.

اولین مورد در این دسته‌بندی، Affinity Audiences نام دارد. این شیوه به شما امکان می‌دهد تا در بین افرادی که در حال حاضر به سرویس یا خدماتی مشابه کسب‌وکار شما علاقه دارند، میزان آگاهی از برند خود را افزایش دهید. طبق آخرین تحقیقات، ۶۵ درصد کمپین‌های تبلیغاتی TrueView در یوتیوب، منجر به بالا رفتن آگاهی از برندهای تبلیغ کننده شده است. به طور میانگین، این کسب‌وکارها توانسته‌اند حدود ۱۳ درصد awareness یا آگاهی از برند خود را افزایش دهند که رقم قابل توجهی به حساب می‌آید. فرقی ندارد لوازم خانگی می‌فروشید یا محصولاتی در حوزه تکنولوژی؛ هدف‌گذاری با شیوه Affinity به شما این امکان را می‌دهد تبلیغ خود را به افرادی نشان دهید که ویدئوهایی در زمینه لوازم خانگی و یا محصولات تکنولوژی دیده‌اند.

دسته‌بندی دوم در هدف‌گذاری In-Market Audiences نام دارد که تبلیغ شما را افرادی نشان می‌دهد که به دنبال محصول شما در یوتیوب می‌گردند.

سومین دسته‌بندی Life Event Audiences نام دارد. برای مثال اگر کاربر قبلا در گوگل یا یوتیوب در رابطه با «تشک» جست‌وجو کرده باشد، یوتیوب می‌تواند تبلیغات کسب‌وکاری که در این زمینه فعالیت می‌کند را به او نشان دهد. البته که جست‌وجوی کاربران در گوگل به «تشک» محدود نمی‌شود؛ حال تصور کنید چه تعداد کاربر به دنبال سرویسی/محصولی مشابه خدمات شما در گوگل گشته‌اند و حالا به یوتیوب رفته‌اند و تبلیغ شما را می‌توانند ببینند!

سخن پایانی

تبلیغات در یوتیوب، گزینه جذابی می‌تواند برای انواع کسب‌وکارها باشد. روزانه تعداد بسیار زیادی از این پلتفرم دیدن می‌کنند که می‌توانند مشتری بعدی شما باشند. نظر شما در رابطه با تبلیغات در این پلتفرم ویدئویی چیست؟

  • ۹۷/۰۲/۰۱
  • سامان داوودیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی