صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

یک ابزار لازم و ضروری برای تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا همان PPC، ابزار Google Keyword Planner نام دارد.

گوگل کی‌ورد پلنر به شما اجازه می‌دهد انتخاب کلمات کلیدی برای تبلیغات کلیکی خود را ساده‌تر انجام دهید. اما چرا یاد گیری این ابزار ضروری است؟ چون انتخاب بهترین کلمات کلیدی به شما کمک زیادی می‌کند تا به نتیجه دلخواه خود از تبلیغات کلیکی برسید و چه کسی است که چنین چیزی را نخواهد؟

البته به یاد داشته باشید کی‌ورد پلنر اگرچه می‌تواند به شما کمک کند ایده‌های جدیدی در انتخاب کلمات کلیدی خود به دست بیاورید اما موفقیت کمپینتبلیغات در گوگل شما، به فاکتورهای دیگری هم مثل بودجه، انتخاب نرخ‌های مزایده و البته محصول یا سرویس شما دارد. حتی رفتار مشتری که تبلیغ شما را می‌بیند، می‌تواند در موفقیت کمپین شما تاثیر داشته باشد؛ پس انتظار نداشته باشید با کی‌ورد پلنر یک شبه ره صد ساله را طی کنید. اما مطمئنا این ابزار می‌تواند کمک زیادی برای کمپین تبلیغات کلیکی شما در ادوردز باشد.

قبل از این که آموزش استفاده از این ابزار را شروع کنیم، لازم است که شما یک اکانت ادوردز داشته باشید. حال به اکانت ادوردز خود وارد شوید و این لینک را باز کنید.

اولین قدم‌ها در Keyword Planner

قبل از اینکه کار با این ابزار را شروع کنید، باید ابتدا یک لیست از کلمات کلیدی مورد نظر خود را آماده کنید. برای اینکه بهترین کلمات کلیدی را آماده کنید، فرض کنید می‌خواهید محصول/سرویس خود را برای کسی که اصلا با شما آشنایی ندارد، معرفی کنید؛ با چه کلماتی محصول/سرویس خود را توصیف خواهید ‌کرد؟

خب اولین قدم را به سادگی برداشتید. حالا می‌توانیم برویم سراغ کی‌ورد پلنر و ببینیم چطور می‌توان این لیست را بهتر کرد. در رابط کاربری قدیمی Adwords، کی‌ورد پلنر را از منوی Tools می‌توانید پیدا کنید.

اگر هم از رابط کاربری جدید ادوردز استفاده می‌کنید، ابتدا به سراغ آیکن «آچار!» بروید و سپس در بخش PLANNING می‌توانید کی‌ورد پلنر را پیدا کنید.

پس از باز کردن کی‌ورد پلنر، ابزار شما به شکل زیر خواهد بود. حال در ادامه هر بخش را به صورت جداگانه توضیح می‌دهیم.

1. Search for new keywords using a phrase, website or category

بدون مقدمه سراغ هر بخش می‌رویم و هر کدام را توضیح می‌دهیم.

بخش a شامل اطلاعات ضروری) در این بخش شما باید اطلاعات کلی درباره کسب‌وکار خود را بنویسید. ممکن است حتی شما با پر کردن تنها این بخش، بتوانید کی‌وردهای طلایی خود را پیدا کنید و کمپین خود را بهتر اجرا کنید. اما با پر کردن بخش‌های دیگر، قطعا می‌توانید کلمات کلیدی دقیق‌تر و مناسب‌تری را پیدا کنید.

  1. Your Product or Service: در این قسمت باید لیست کلماتی که به بهترین شکل کسب‌وکار شما را توصیف می‌کنید بنویسید. در این بخش می‌توانید چندین کلمه کلیدی بنویسید اما توصیه می‌کنیم از کلمات کلیدی بلند اجتناب کنید و تنها با Keyword های کوتاه، این بخش را پر کنید. ویژگی‌های محصول یا سرویس شما می‌تواند مثال خوبی از کلمات کلیدی شما باشد.
  2. Your Landing Page: صفحه فرودی که قرار است تبلیغ شما به آن برود را اینجا وارد کنید. گوگل این صفحه را اسکن می‌کند و با تطبیق متون صفحه با کلمات کلیدی جست‌وجو شده در گوگل، سعی می‌کند بهترین کلمات مرتبط را جمع‌آوری کند.
  3. Your Product Category: در این بخش شما باید از طریق لیستی که در پیش روی شما قرار می‌گیرد، دسته بندی محصولات یا سرویس خود را انتخاب کنید

بخش b، هدف گذاری) در این قسمت شما گزینه‌هایی برای هدف گذاری مخاطبین خود دارید تا بتوانید جامعه هدف خود را دقیق‌تر مشخص کنید. این گزینه‌ها شامل موقعیت مکانی، زبان کاربران، موتور جست‌وجو و کلمات کلیدی منفی می‌شود. حال بیایید نگاهی دقیق‌تر به هر کدام از این گزینه‌ها داشته باشیم.

  1. Location: در این بخش شما باید موقعیت مکانی کاربران خود را انتخاب کنید. از آنجایی که اکثر کاربران فارسی زبان ممکن است با پراکسی به گوگل رفته باشند، توصیه می‌کنیم این گزینه را روی All Locations بگذارید. اما اگر مایل بودید، می‌توانید آن‌را روی کشور ایران نیز قرار دهید.
  2. Language: در این بخش شما باید زبانی که نتایج جست‌وجوی کلمات کلیدی شما را شامل می‌شود وارد کنید. ما توصیه می‌کنیم در این بخش، زبان‌ها را روی فارسی (Persian) و انگلیسی (English) قرار دهید.
  3. Search Engine: گوگل با برخی از موتورهای جست‌وجو نظیر آمازون، یاهو، AOL و برخی موتور جست‌وجوی دیگر همکاری دارد که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. اما اگر کسب‌وکار شما در ایران واقع شده و مشتریان شما ایرانی هستند، توصیه می‌کنیم این گزینه را هم روی Google قرار دهید.
  4. Negative Keywords: کلمات کلیدی منفی را یک‌بار در این پست به شما آموزش داده‌ایم. به طور کلی، کلمات کلیدی منفی، کلماتی را شامل می‌شوند که اگر کاربر آن‌ها را جست‌وجو کند، تبلیغ شما را نخواهد دید.

 

بخش c، جست‌وجوی خود را شخصی سازی کنید) در اینجا شما می‌توانید کلمات کلیدی خود را بازهم محدودتر کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. متر و معیارهایی که در این بخش در اختیار شما قرار داده می‌شود، می‌توانند کمک کنند بهترین کلمات کلیدی را متناسب با کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

  1. Keyword Filters: در این قسمت شما قادر خواهید بود فیلتر‌های مختلفی را برای کلمات کلیدی خود تعریف کنید تا نتیجه به دست آمده بیشتر به نتیجه مدنظر شما نزدیک باشد. مثلا می‌توانید میزان میانگین جست‌وجو کلمات کلیدی که گوگل به شما پیشنهاد می‌دهد را محدود کنید. حتی می‌توانید نرخ مزایده هر کلمه کلیدی را مشخص کنید تا کلمات کلیدی گران قیمت به شما پیشنهاد نشود. میزان بازدیدهای کلمه کلیدی و جایگاه ارگانیک کلمات کلیدی را نیز می‌توانید مشخص کنید. حتی سطح رقابت در کلمات کلیدی را هم می‌توانید در سه سطح «بالا»، «متوسط» و «کم» مشخص کنید. 
  2. Keyword Options: در این قسمت شما می‌توانید برخی تنظیمات خاص را اعمال کنید. این تنظیمات شامل این موارد می‌شود: «فقط نتایجی را به من نشان بده که به نتایج دلخواهم نزدیک باشد» «کلمات کلیدی را در حساب کاربری من نشان بده» «کلمات کلیدی که در برنامه من وجود دارد را نشان بده» «کلمات کلیدی مناسب با بزرگسالان را نشان بده»
  3. Keywords to Include: در این قسمت شما می‌توانید کلمات کلیدی که می‌خواهید حتما در لیست نهایی مشاهده کنید را وارد کرده و همچنین کلمات کلیدی جدید، متناسب با همان موارد دریافت کنید. محدودیتی در نوشتن تعداد کلمات کلیدی در این بخش وجود ندارد.

 

 

بخش d، محدودیت زمانی) در این بخش شما می‌توانید در هر محدودیت زمانی که مایل هستید، آمار جست‌وجوی کلمات کلیدی که کی‌ورد پلنر به شما معرفی خواهد کرد را ببینید. همچنین یک گزینه برای مقایسه آمار این کلمات کلیدی وجود دارد که می‌توانید از آن نیز استفاده کنید. استفاده از این ابزار به شما امکان می‌دهد بفهمید چه زمانی کلمات کلیدی شما بیش از همه جست‌وجو شده‌اند و در چه زمان‌هایی نباید سراغ آن‌ها رفت و بهتر است کلمات کلیدی جدیدی را انتخاب کنید.

 

2. Get Search Volume Data and Trends

خب تا اینجا یک روش برای استفاده از کی‌ورد پلنر را یاد گرفتیم. بخش اول که توضیح دادیم را می‌توان گفت دقیق‌ترین روش بوده و تنظیمات زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حال به سراغ روش دوم استفاده از کی‌ورد پلنر می‌رویم که Get Search Volume Data and Trends نام دارد.

عکس

بخش a، کلمات کلیدی را وارد کنید) این قسمت مشابه Your Product or Service در بخش قبلی است. در اینجا یک باکس بزرگ پیش روی شما قرار دارد که می‌توانید تمام کلمات کلیدی مد نظر خود را در آن وارد کنید. همچنین اگر دقت کنید، دو آپشن در این قسمت برای شما قرار داده شده که در Option 2 می‌توانید یک فایل با فرسمت CSV شامل کلمات کلیدی خود را آپلود کرده و از دوباره نویسی آن‌ها جلوگیری کنید.

بخش b،  هدف گذاری و بازه زمانی) مشابه این قسمت را در بخش اول نیز دیده بودیم. در اینجا در ستور Targeting، می‌توانید اطلاعات موقعیت مکانی، موتور جست‌وجو و کلمات کلیدی منفی را وارد کنید. در ستون Date Range نیز مثل روش اول، می‌توانید آمار کلمات کلیدی را در یک بازه زمانی دلخواه مشاهده کنید.

 

3. Multiply Keyword Lists to Get New Keywords

حال به سراغ سومین روش برای انتخاب کلمات کلیدی می‌رویم. نمای کلی پنل این بخش نیز به شکل زیر بوده که بخش‌های a و b را در ادامه توضیح خواهیم داد.

بخش a، لیست ۱ و لیست ۲) شما در اینجا یک گزینه هیجان انگیز برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی دارید. در این حالت دو باکس پیش روی شما قرار دارد و وظیفه این دو باکس، ترکیب کلماتی است که در آن‌ها می‌نویسید. فرض کنید مثلا شما برای فروش کف پارکت» در حال ساخت کلمات کلیدی هستید. در باکس اول می‌توانید کلماتی مثل «کف»، «پارکت» و چیزهایی از این دست بنویسید و در باکس دوم کلماتی مثل «نصب» یا «ارزان» را وارد کنید. در نهایت کی‌ورد پلنر این دو لیست را باهم ترکیب می‌کند و کلمات کلیدی مختلفی را با مخلوط کردن این دو لیست درست می‌کند.

بخش b، هدف‌گذاری) این بار نیز هدف گذاری مثل روش‌های قبلی انجام می‌شود.

 

4. Enter or Upload a list of keywords to get forecasts

دیگر رسیدیم به آخرین راه برای پیدا کردن کلمات کلیدی جدید با کی‌ورد پلنر. با این روش شما مثل همیشه لیستی از کلمات کلیدی خود را یا به صورت دستی و یا با آپلود فایل CSV وارد می‌کنید، سپس در بخش Targeting، هدف گذاری را مانند دیگر روش‌هایی که توضیح دادیم انجام داده، سپس در بخش Date Range بازه زمانی مورد نظر را انتخاب می‌کنید تا نتایج به شما تحویل داده شود. فرق این روش با دیگر روش‌های بالا در این است که شما با این راه، یک پیش‌بینی از محبوبیت کلمات کلیدی خود در آینده دریافت خواهید کرد. به کمک این پیش‌بینی‌ها می‌توانید کمپین‌های فروش فصلی را در آینده برای کسب‌وکار خود برنامه ریزی کنید.

در مجموع با این چهار روش می‌توانید با استفاده از Keyword Planner گوگل برای پیدا کردن کلمات کلیدی جدید استفاده کنید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تاثیر زیادی در موفقیت تبلیغات کلیکی و AdWords خواهد داشت.

منبع : راهنمای انتخاب کلمات کلیدی ادورز

  • ۹۷/۰۲/۰۸
  • سامان داوودیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی