صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

گوگل را که دیگر می‌شناسید؛ غول نرم افزاری که از نقشه و موتور جست‌وجو گرفته تا سیستم عامل موبایل و دیگر حیطه‌های نرم‌افزاری فعالیت دارد. اما جدا از ساخت تمام این محصولات نرم افزاری، گوگل در زمینه تبلیغات دیجیتال نیز سابقه طولانی دارد و امروز قصد داریم تبلیغات در گوگل مپ را به شما معرفی کنیم.

تبلیغات در گوگل مپ نیز به کمک ادوردز اجرایی می‌شود اما اگر ساکن ایران هستید، ممکن است این تبلیغات را تا کنون ندیده باشید. درواقع به دلیل تحریم‌های موجود، نمی‌توان تبلیغات بر اساس موقعیت مکانی ایران را در گوگل مپ اجرا کرد. اما زمانی که این امکان فراهم شود، یادتان باشد که ما پیش از آن، به شما ۴ چیزی که درباره تبلیغات در گوگل مپ لازم است بدانید را گفته‌ایم! در ادامه با ما همراه باشید.

اسم این تبلیغات چیست؟

به طور کلی در ادوردز نام سرویس تبلیغاتی که آگهی‌ها را با توجه به موقعیت جغرافیایی نشان می‌دهد، Local Search Ads نام دارد. این یعنی اگر شما تبلیغاتی را در بستر Local Search Ads فعال کرده باشید، هم در نتایج گوگل (با توجه به موقعیت مکانی کاربر) و هم در نقشه نمایش داده خواهد شد. داستان نمایش تبلیغات در گوگل مپ اما کمی متفاوت است. در گوگل مپ نیز تبلیغ شما اگر کاربر برای کلمات کلیدی شما سرچ کرده باشد، نمایش داده می‌شود. همچنین اگر شرکت طرف قرارداد ادوردز شما توانسته باشد گواهی Google Partner را گرفته باشد، موقعیت مکانی که برای تبلیغ خود در نظر گرفته‌اید، با یک آیکن بنفش که نمایانگر تبلیغ بوده، در خود نقشه و بدون جست‌وجو نیز نمایش داده خواهد شد.

این تبلیغات به شکل زیر نمایش داده می‌شوند.

آیا تضمینی برای نمایش تبلیغ ما در گوگل مپ وجود دارد؟

راستش را بخواهید خیر؛ متاسفانه تضمینی وجود ندارد که تبلیغ شما در موقعیت مکانی مورد نظر همیشه نمایش داده شود. همچنین رتبه‌های محدودی برای قرارگیری تبلیغ شما وجود دارد که این یعنی کار شما برای نشان دادن تبلیغ‌تان کمی سخت‌تر می‌شود. به علاوه، نزدیک بودن موقعیت مکانی تبلیغ شما به موقعیت مکانی کاربری که در حال جست‌وجو هست مرتبط بوده و این یعنی اگر از چند کیلومتر دورتر از موقعیت مکانی تبلیغ شما، کلمات کلیدی تبلیغ‌تان را جست‌وجو کند، تبلیغ شما را نخواهد دید.

چطور می‌توان از این امکان استفاده کرد؟

کارهایی هست که می‌توان با انجام دادن آن‌ها، کاری کرد که تبلیغ شما بیشتر نمایش داده شود. قبل از هرچیز باید اکستنشن موقعیت مکانی (Location Extension) در حساب کاربری ادوردز شما فعال باشد. سپس می‌توانید با این کارها، تبلیغ خود را بیشتر از قبل در گوگل مپ نمایش دهید:

  • قیمت هر کلیک را برای موقعیت مکانی خود بیشتر کنید. این کار باعث می‌شود پول بیشتری برای هر کلیک در گوگل مپ از حساب شما کم شود اما در عین حال باعث می‌شود نه تنها رتبه اول را داشته باشید، بلکه تبلیغ شما در گوگل مپ بیشتر نمایش داده خواهد شد.
  • همچنین باید Quality Score تبلیغات خود را افزایش دهید که در نتیجه با مبلغ بیشتری که برای هر کلیک تعیین کرده‌اید، Ad Rank شما بهتر شده و بالاتر می‌روید.

چطور می‌توان عملکرد تبلیغات بر پایه موقعیت مکانی را اندازه گیری کرد؟

در ادوردز، میزان عملکرد و آمارهایی که برای تبلیغات بر پایه موقعیت مکانی نمایش داده می‌شود محدود است. شما می‌توانید آمار مرتبط با موقعیت مکانی که وارد کرده‌اید را ببینید فقط و نمی‌توانید بفهمید از چه مکان‌های دیگری کلمات کلیدی شما را جست‌وجو کرده‌اند. می‌توانید در کنار این مورد از ویژگی گزارش Dimensions استفاده کنید تا بتوانید آمار کسانی که به سمت موقعیت مکانی شما مسیریابی کرده‌اند را هم پیدا کنید.

در کل تبلیغات در گوگل مپ می‌تواند برای کسب‌وکارهایی مثل مغازه‌ها پرکاربرد باشد اما متاسفانه محدودیت‌هایی دارد که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. همچنین متاسفانه برای ما ایرانیان نیز در حال حاضر محدودیت در این زمینه وجود دارد که باعث می‌شود به طور کل نتوانیم از این سرویس استفاده کنیم. اما همچنان امکان استفاده از دیگر شیوه‌های تبلیغاتی همچون تبلیغات در گوگل. وجود دارد. گرچه همچنان ایران در لیست کشورهای تحریم شده گوگل وجود دارد اما تبلیغات در این موتور جست‌وجو غیر ممکن نیست.

منبع : همچیز درباره تبلیغات در گوگل مپ

  • ۹۷/۰۲/۱۲
  • سامان داوودیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی