صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

Ad Extension چیست؟

بگذارید خیلی ساده و با سه سوال شروع کنیم؛

  • آیا می‌خواهید تبلیغ ادوردز شما نسبت به بقیه متمایز باشد؟
  • یا می‌خواهید نرخ تبدیل کلیک به مشتری خود یا همان CTR را افزایش دهید؟
  • می‌خواهید روشی یاد بگیرید که بتوانید Quality Score خود را بالا ببرید؟

اگر جوابتان بله، بله و بله بوده، حالا وقت آن رسیده در Ad Extension استاد شوید.

اد اکستنشن یا درواقع تبلیغات گسترش یافته گوگل، شامل اطالاعات و متن‌های اضافه‌ای است که اخیرا می‌توانید به تبلیغات گوگلی خود اضافه کنید. این متن‌های اضافه می‌تواند آدرس کسب‌وکارتان، شماره تلفن، Business Rating و موارد مشابه بیشتری را شامل شود.

به طور کلی دو نوع اد اکستنشن داریم؛ خودکار و یا دستی. همچنین این نکته را هم باید به یاد داشته باشید که Ad Extension ممکن است همیشه نمایش داده نشود؛ بنابراین باید مطمئن باشید مواردی که به عنوان اد اکستنشن اضافه می‌کنید، کاربردی و در یک کلام، عالی خواهند بود.

در این پست قصد داریم صرفا اد اکستنشن دستی را توضیح دهیم. از آنجایی که به صورت پیش‌فرض، احتمالا اد اکستنشن خودکار برای شما فعال شده است، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا این حالت را به روش زیر غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن اد اکستنشن خودکار

اگرچه گوگل سعی می‌کند عملکرد تبلیغ گوگلی شما را با اضافه کردن این اکستنشن‌های خودکار بهبود ببخشد اما برای مثال یک امتیاز پایین یا یک رفرنس بد از شبکه‌های اجتماعی شما می‌تواند بیش از سود، ضرر برساند. دو راه برای خاموش کردن این اد اکستنشن‌های خودکار وجود دارد:

۱. می‌توانید با استفاده دستی (و البته منظم) از اد اکستنشن‌ها، حالت دستی را با حالت خودکار جایگزین کنید. برای مثال، با این‌کار می‌توانید اکستنشن بررسی‌ها و یا اکستنشن مربوط به لینک‌های سایت را به صورت دستی اضافه کنید و نمایش آن‌ها را از حالت پویا و خودکار بردارید.

۲. همچنین می‌توانید به روش زیر به گوگل بگویید که اد اکستنشن‌های اتوماتیک را برای شما غیر فعال کند:

برای این کار به داشبورد ادوردز خود بروید

  • در داشبورد گزینه Campaign or ad group را انتخاب کنید
  • سپس گزینه Ad Extensions را انتخاب کنید
  • سپس روی دکمه View کلیک کنید
  • سپس گزینه Automated Extensions Report را انتخاب کنید

با انجام این چهار مرحله اد اکستنشن‌های اتوماتیک غیر فعال می‌شود. حالا وقت آن رسیده ببینیم چطور باید اکستنشن‌های دستی را اضافه کرد.

Manual Ad Extensions در گوگل ادوردز

اد اکستنشن‌های دستی در ادوردز، افزودنی‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را به شیوه و شکل دلخواه در تبلیغات گوگلی قرار داد. این اکستنشن‌ها یا درواقع همان متون اضافه‌ای که به تبلیغات افزوده می‌شود، می‌تواند شامل یک لینک یا یک دکمه Call To Action باشد؛ برای مثال کال تو اکشن نصب اپلیکیشن مربوط به کسب‌وکار شما. قبل از اینکه با انواع اد اکستنشن‌ها و نکات مربوط به استفاده از آن‌ها آشنا شویم، قصد داریم به فواید استفاده از Ad Extension در گوگل ادوردز نگاهی داشته باشیم.

۱. نرخ Quality Score و Ad Rank را به رایگان افزایش می‌دهد: در سال ۲۰۱۳ بود که گوگل رسما تایید کرد استفاده از اد کستنشن‌های مرتبط در تبلیغات ادوردز، نرخ کوالیتی اسکور را به رایگان افزایش می‌دهد. این یعنی با بالارفتن کوالیتی اسکور، تبلیغ شما بیشتر نمایش داده شده و بیشتر کلیک می‌خورد و در نتیجه Ad Rank تبلیغ شما نیز افزایش خواهد یافت.

۲. به نقل از گوگل، باعث افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی نرخ تبدیل کلیک یا همان (CTR) می‌شود.

۳. مساحت بیشتر تبلیغات = بیشتر کلیک شدن: تبلیغاتی که به آن‌ها اد اکستنشن اضافه می‌شود، نا خودآگاه حجم بیشتری پیدا می‌کنند و این یعنی در صفحه جست‌وجو نسبت به بقیه متمایز‌تر خواهند بود. این وجه تمایز موجب می‌شود تبلیغ شما بیشتر در چشم کاربر باشد و احتمال کلیک خوردن تبلیغ شما را بالاتر می‌برد.

۴. نیازی نیست حدس بزنید کدام اد اکستنشن بهتر است: شما تا جایی که می‌توانید اد اکستنشن‌ها را اضافه کنید. اینکه در چه زمانی کدام یکی از آن‌ها نمایش داده شود، دغدغه شما نیست. گوگل خودش به خوبی می‌داند کدام اد اکستنشن را در چه زمانی نشان دهد.

۵. هزینه هر کلیک را با مزایده‌ها کنترل کنید، نه حذف اد اکستنشن‌ها: ممکن است بعد از اضافه کردن اد اکستنشن‌ها، شاهد بالا رفتن هزینه هر کلیک یا CPC باشید. برای کنترل این هزینه، سیستم مزایده‌ای را بهینه‌تر کنید و به دنبال حذف اد اکستنشن‌ها که Quality Score را به رایگان به ارمغان می‌آورند، نباشید.

۶. «اگر حرف قشنگی برای زدن ندارید، اصلا حرف نزنید!»: اگرچه ما توصیه می‌کنیم از اد اکستنشن‌ها اضافه کنید اما اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید اکستنشن خوبی اضافه کنید، قید آن را بزنید. گاهی اوقات یک اکستنشن بد می‌تواند به ضرر شما تمام شود.

۷. سعی کنید اکستنشن‌های شما تا حد ممکن مرتبط باشند: برگردیم به مورد ۴ از همین لیست؛ گوگل سعی می‌کند اکستنشن‌های شما را برای نمایش بهینه‌تر نتایج جست‌وجو استفاده کند. بنابراین حتما سعی داشته باشید اکستنشن‌های شما مرتبط و مفید باشد.

۸. اد اکستنشن‌ها روی موبایل می‌تواند نرخ تبدیل تبلیغ‌تان را بالا ببرد: با گسترش استفاده از موبایل برای وب‌گردی بین مردم، طبیعی است که این مورد اهمیت خاصی داشته باشد. مخصوصا که گفتیم مساحت تبلیغ شما با اد اکستنشن‌ها بیشتر می‌شود و بیشتر جلوی چشمان کاربر  در صفحه کوچک موبایلش خواهد بود.

چطور اد اکستنشن‌ها را اضافه کنیم؟

  • از پنل داشبورد ادوردز خود گزینه Campaign or ad group را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید جایی که مایل هستید اد اکستنشن اضافه شود را انتخاب کنید. اد اکستنشن‌ها می‌توانند به کمپین یا Ad Group اضافه شوند و فراموش نکنید که آن‌ها فقط در Search Network Only و Search with Display Select Text Ads نمایش داده خواهند شد.
  • گزینه Ad Extensions را انتخاب کنید.
  • گزینه View را انتخاب کرده و از منویی که باز می‌شود، نوع اکستنشن دلخواه را انتخاب کنید
  • روی دکمه Extension کلیک کنید و سپس مراحل را آنطور که توضیح می‌دهد طی کنید
  • درنهایت اکستنشن شما بعد از ۲۴ تایید و نمایش داده خواهد شد.

کدام اد اکستنشن‌ها را اضافه کنیم؟

۱. اکستنشن لینک سایت

Sitelink Extensions شامل لینک‌های اضافه‌ای می‌شود که شما می‌توانید به تبلیغات گوگلی خود اضافه کنید. این ویژگی به کاربر امکان می‌دهد بسته‌های پیشنهادی مختلف سایت شما را ببیند.

نکات استفاده از این اکستنشن:

  1. حداکثر ۲۵ کاراکتر استفاده کنید (پیشنهاد می‌کنیم برای عنوان‌ها تا حداکثر ۱۵ کاراکتر استفاده کنید).
  2. روی دسکتاپ ۶ لینک و روی موبایل ۴ لینک نمایش داده می‌شود.
  3. این اکستنشن در کمپین‌هایی که برای معرفی برند شما استفاده شده یا در حالتی که از کلمات کلیدی Broad Match استفاده می‌کنید، بیشترین بازخورد را دارد.
  4. در کمپین‌هایی که برای معرفی برند ساخته می‌شود، این لینک‌ها می‌تواند کمک شایانی به شناساندن سرویس‌های سایت شما کند.
  5. در توضیح هر لینک خیلی مختصر بنویسید. یک جمله کلیدی برای فروش بنویسید و تمام.

۲. App Extension

این اکستنشن به شما امکان می‌دهد دکمه دانلود اپلیکیشن مربوط به کسب‌وکار خودتان را زیر تبلیغ ادوردزی خود نشان دهید تا افرادی که آن‌را می‌بینند، بتوانند به سادگی اپلیکیشن شما را دانلود کنند. در مثال بالا می‌توانید عملکرد این اکستنشن را به خوبی مشاهده کنید.

نکات استفاده از این اکستنشن:

  1. روی حالت Search and Display، یک لیست از بازدید کنندگان موبایلی سایت خود بسازید
  2. رهیابی نرخ تبدیل برای iOS را حتما فعال کنید
  3. رهیابی نرخ تبدیل برای Android را حتما فعال کنید

۳. اکستنشن بررسی‌ها

این اکستنشن به شما امکان می‌دهد که به جای خود شما، تجربیات دیگران از کسب‌وکار شما تعریف کند.

اضافه کردن اکستنشن بررسی‌ها یکی از سخت‌ترین کارهایی است که می‌توانیم در پنل گوگل ادوردز نام ببریم. گوگل یک راهنمای مشخص برای اضافه کردن این اسکتنشن به صورت دستی آماده کرده اما بعضی اوقات حتی با رعایت کردن تمام نکات راهنما، بازهم شاهد اکستنشن بررسی‌ها نیستیم. در زیر سه نکته برای اضافه کردن اکستنشن بررسی‌ها آورده‌ایم:

  • راهنمای واضح و عالی گوگل در این زمینه را حتما بخوانید.
  • سعی کنید این اکستنشن را با کلمات کلیدی Broad Match استفاده کنید
  • Use for a brick and mortar location in tandem with zip code or radius targeting

۴. اکستنشن Callout

این اکستشن مشابه اضافه کردن لینک به تبلیغ شماست با این تفاوت که دیگر لینکی در کار نیست. این اکستنشن درواقع به شما امکان می‌دهد اطلاعات اضافی و مرتبط را به تبلیغ خود بیافزایید. در عین حال تمرکز خود را روی کال تو اکشن خود بگذارید.

نکاتی درباره این اکستنشن:

  • یک جمله کلیدی فروش بنویسید تا شما را از رقبا متمایز کند.
  • نرخ تبدیل را افزایش دهید.
  • این اکستنشن بهترین مکان برای نوشتن جملاتی مثل «ارسال رایگان» یا «x روز استفاده رایگان» و جملاتی از این دست است.
  • می‌توانید تصمیم بگیرید کدام Callout در کدام کلمات کلیدی ظاهر شود.
  • این اکستنشن برای زمانی که کلمات کلیدی Broad Match انتخاب کرده‌اید عالی است.
  • ۹۷/۰۲/۰۶
  • سامان داوودیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی