صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

گوگل ادوردز از فاکتورها و معیارهای مختلفی برای رتبه‌دادن به تبلیغات در نتایج جست‌وجو بهره می‌برد. خوشبختانه برخلاف نتایج طبیعی، گوگل تا حد ممکن در مورد این فاکتورها شفاف عمل کرده است و ما می‌دانیم که چگونه می‌توان آنها را تا حد ممکن بهبود داد.

یکی دیگر از فاکتورها و فرمول‌هایی که تاثیر به‌سزایی در رتبه شما در تبلیغات گوگلی دارد،‌ Ad Rank است. اد رنک موقعیت تبلیغ شما در نتایج جست‌وجو را مشخص می‌کند. این فرمول هر زمان که تبلیغ شما وارد مزایده می‌شود و در صفحات جست‌وجو نمایش داده می‌شود محاسبه می‌شود. پس هر تغییری به جهت بهبود آن در اسرع فرصت ممکن اعمال می‌شود.

اما اد رنک چگونه محاسبه می‌شود؟

Ad Rank از فرمول نسبتا ساده‌ای پیروی می‌کند. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید Ad Rank شما، مضربی از حداکثر قیمت هر کلیکی که مشخص کرده‌اید ضرب در Quality Score شما است. هر تبلیغی که بتواند امتیاز بیشتری در این فرمول کسب کند،‌ رتبه بالاتری به نسبت دیگر رقیبان خود خواهد داشت.

به‌طور مثال:

اگر شما برای کلمه کلیدی چمن مصنوعی، حداکثر قیمت هر کلیک را ۰.۵ دلار در نظر گرفته‌اید و Quality Score تبلیغ و صفحه شما برای این کلمه کلیدی ۱۰ است، Ad Rank شما ۵ خواهد بود. اگر رقیب شما با ۰.۵ دلار و Quality Score ۵ وارد مزایده شود، اد-رنک ۲.۵ می‌گیرد.

اگر این رقیب بخواهد با شما که Quality Score بالاتری دارید رقابت کند باید قیمت پیشنهادی هر کلیک را به جای ۰.۵ دلار، روی ۱ دلار تنظیم کند که بتواند به Ad Rank شما نزدیک شود.

اما سوال اینجاست که

چگونه Ad Rank بهتری بگیریم؟

به‌طور کلی دو راه بیشتر نداریم:

  1. حداکثر قیمتی که می‌خواهیم با آن در مزایده شرکت کنیم را افزایش دهیم:  اگر برای شما مقدور است می‌توانید حداکثر قیمت هر کلیک را افزایش دهید تا همانند مثال بالا رتبه بهتری در نتایج پولی گوگل بگیرید.
  2. امتیاز کیفی یا Quality Score را افزایش دهیم: همانطور که باز هم در مثال بالا دیدید، می‌توانیم به جای افزایش قیمت هر کلیک، نرخ Quality Score خود را افزایش دهیم.

البته فراموش نکنیم که بهره‌گیری از Ad Extensionها که پیش‌تر در وبلاگ فرنیان در رابطه با آنها نوشتیم هم می‌تواند رتبه تبلیغ شما را افزایش دهد. یعنی هر چه بیشتر و بهتر از آنها استفاده کنید و تبلیغ شما CTR بیشتری داشته باشد، Ad Rank بهتری خواهید داشت.

منبع : اهمیت Ad Rank در ادورز

  • ۹۷/۰۲/۱۱
  • سامان داوودیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی