صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

هنگامی که شما یک کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز که تمامی ویژگی‌های آن فعال است را راه اندازی می‌کنید، دو گزینه‌ی Standard Ad Delivery و Accelerated Ad Delivery پیش رو دارید که هرکدام از این انتخاب‌ها، چگونگی نمایش تبلیغ و صرف بودجه شما را تعیین می‌کند. قبل از هر چیز بیایید ببینیم هر کدام از این دو روش، به طور کلی چه کاری را انجام می‌دهند.

  • Standard Ad Delivery: حالت استانداردِ اد دلیوری به صورت پیش‌فرض در کمپین‌های ادوردز شما فعال است وتبلیغات شما را به گونه‌ای نمایش می‌دهد که بودجه تبلیغاتی‌تان به طور یکنواخت در هر روز توزیع می‌شود.
  • Accelerated Ad Delivery: در حالت Accelerated یا شتاب‌دار تبلیغ شما از ابتدای هر روز نمایش داده خواهد شد تا زمانی که بودجه تبلیغاتی شما به پایان برسد.

از آنجا که انتخاب روش تحویل و نمایش تبلیغ تحت تاثیر مقدار بودجه است، دانستن تفاوت‌ها‌ی بین حالت استاندارد و شتاب‌دار اد دلیوری، ضروری به نظر می‌رسد؛ به خصوص اگر بودجه شما محدود باشد. حال با این تفاسیر، باید از کدام روش استفاده کرد؟

 در این مقاله برخی از مزایا و معایب هر یک را برای کمک به تصمیم گیری در مورد استفاده از هر کدام از این روش‌ها در تبلیغات شما بیان می‌کنیم.

Standard Ad Delivery

در Standard Ad Delivery، اولین مشکل یا راه حل (بسته به نحوه نگاه شما به آن) پیش روی شما این است که این امکان وجود دارد که تمام بودجه شما مورد استفاده قرار نگیرد. الگوریتم گوگل از داده‌های قبلی حدس می زنند تا ببینند که احتمال جست‌وجوی کلید واژه شما در چه ساعاتی بیشتر است و با نمایش تبلیغ شما در این ساعات، هزینه‌ی نمایش آن چقدر می‌شود. باید در نطر داشت که این امکان وجود دارد که داده‌های واقعی، متفاوت از پیش‌بینی‌ها باشد. هنگامی که تعداد جست‌وجوهای کلمه کلیدی شما به اندازه پیش‌بینی الگوریتم نباشد و تبلیغ شما به اندازه‌ پیش‌بینی شده کلیک نخورد، مقداری از بودجه شما باقی خواهد ماند.

گوگل ساعات پخش تبلیغ شما را از میزان جست‌وجوی کلمات کلیدی که مشخص کرده‌اید، در زمان‌های مختلف روز به دست می‌آورد. حال با این شرایط، از آنجایی که حالت استاندارد اد دلیوری بودجه‌ی شما را در طول روز پخش می‌کند، ممکن است شما برخی از جست‌وجوها در ساعات مختلف روز را با توجه به اینکه تبلیغ‌تان در ساعات دیگری نمایش داده می‌شود، از دست بدهید. با توجه به نوع کسب‌وکار شما، ممکن است این روش برای تبلیغ ادوردزی‌تان مناسب نباشد. مثلا اگر برای یک کافه تبلیغ می‌کنید و تمرکز خود را روی منوی صبحانه کافه گذاشته‌اید، برای شما اهمیت دارد که تبلیغات‌تان در ساعات ابتدایی روز نمایش داده شود اما با روش Standard Ad Delivery، ممکن است لزوما تبلیغ شما در ساعات مرتبط نمایش داده نشود.

standard ad delivery بودجه‌ی شما را در طول روزپخش می‌کند و با توجه به الگوریتم خود تبلیغ شما را در ساعاتی خاص نمایش می‌دهد، پس طبیعتا تبلیغ شما در ساعاتی از روز نمایش داده نخواهد شد.

همان طور که احتمالا متوجه شدید، اگر روش تحویل و نمایش تبلیغ شما Standard Ad Delivery باشد، هر بار که کلمات کلیدی شما جستجو می‌شود تبلیغ شما نشان داده نخواهد شد. گوگل محاسبه می‌کند که تبلیغ شما چه تعداد می‌تواند درطول یک روز بر اساس بودجه‌تان نمایش داده شود و نمایش تبلیغ شما را با توجه به این موضوع در طول شبانه روز پخش می‌کند. بنابراین اگر بودجه شما برای ​​۲۴ کلیک در روز تعیین شده باشد، ممکن است تبلیغ‌تان فقط یک بار در ساعت نمایش داده شود.

در حقیقت تمرکز گوگل روی نمایش آگهی‌های شما در طول یک روز است و نه نمایش آن‌ها در هر جست‌وجو.

روش استاندارد اد ادلیوری برای بودجه محدود مفید است چرا که تبلیغ شما با این روش ممکن است در هر ساعتی نمایش داده شود. تنها راهی که می‌توانید ببینید کلمات کلیدی شما در چه ساعاتی بیش از همه جست‌وجو شده‌اند، این است که دیتا‌ها و اطلاعاتی که در روش Standard Ad Delivery جمع آوری می‌شود را نگاه کرده و آنالیز کرده و در آن زمان‌ها تبلیغ خود را نشان دهید. حال نوبت آن رسیده ببینیم Accelerated Ad Delivery دقیقا چیست و چطور کار می‌کند.

Accelerated Ad Delivery

با Accelerated Ad Delivery یا حالت شتاب‌دار اد دلیوری، این احتمال وجود دارد که کل بودجه شما در طول روز مصرف شود. این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که گوگل در هر جست‌وجوی واجد شرایط، تبلیغات شما را نمایش می‌دهد تا بودجه‌ی شما به اتمام برسد. اگر واژه‌های کلیدی که دفعات زیادی جست‌وجو می‌شوند دارید و بودجه‌تان محدود است، ممکن است تبلیغات شما تا ظهر متوقف شود.

 برای همین اگر شما کسب و کار کوچکی هستید و بودجه محدودی را برای تبلیغات کنار گذاشته‌اید، این روش برای تبلیغات شما مناسب نیست چرا که ممکن است ظهر نشده، بودجه تبلیغاتی شما تمام شود!

Accelerated Ad Delivery عالی است اگر می‌خواهید با بودجه کم به سرعت به رتبه‌های بالای گوگل برسید. از آنجایی که ادوردز در این حالت تمرکز خود را روی تمام کردن سریع بودجه شما می‌گذارد، احتمال اینکه تبلیغ شما در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرد بیشتر است و این یعنی ممکن است مشتریان جدید را سریع‌تر جذب و بهتر جذب کنید.

درواقع با این روش شما کلیک‌های بیشتری نسبت به Standard Ad Delivery دریافت می‌کنید چرا که تبلیغ شما در نهایت در مکان بالاتری قرار خواهد داشت. اد دلیوری شتاب‌دار برای کسانی توصیه می‌شود که نمی‌توانند همه بودجه روزانه خود را مصرف کنند. با این روش شما می‌توانید کلیک‌های بیشتری دریافت کنید که این یعنی هزینه بیشتر و به اتمام رسیدن بودجه روزانه. همچنین اگر تبلیغ شما برای ساعات خاصی مناسب است، توصیه می‌کنیم از این روش استفاده نکنید.

در انتها می‌توان گفت که انتخاب صحیح روش نمایش جست‌وجوی شما، به نوع کسب و کاری که در آن فعالیت می‌کنید دارد، حتی می‌توان هرکدام از این دو روش را مدتی تست کرد و بازخورد آن را با توجه به اهداف کسب و کار بررسی و مدل صحیح را انتخاب کرد.

منبع : همچیز در مورد Ad Delivery

  • ۹۷/۰۲/۰۷
  • سامان داوودیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی