صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

در این که گوگل ادوردز یک سیستم پیچیده‌ است هیچ شکی نیست! اما این پیچیدگی به یک چوب دو سر طلا تبدیل شده است. افراد زیادی ادعا می‌کنند که در مدیریت تبلیغات گوگل متخصص هستند و اغلبا چون به سادگی نمی‌شود تخصص یک مشاور را تشخیص داد، حق با آنها است.

اما گوگل برای جلوگیری از هدر رفتن بودجه مشتریان خود توسط مشاورین و متخصصین، از آنها خواسته که برای نشان‌دادن تخصص خود، در آزمون‌های آنلاین این سیستم شرکت کنند و مدارک مربوط به هر بخش را به صورت جداگانه دریافت کنند.

این مدارک علاوه بر نمایش تخصص افراد می‌تواند به شرکتی که در آنها کار می‌کنند کمک کند تا بتوانند به شرکای تجاری گوگل (Google Partnership)ملحق شوند و از این طریق کسب‌وکار خود بیش از پیش معرفی کنند. گرچه این که یک شخص مدارک گوگل را داشته باشد به‌تنهایی گواه بر تخصص او نیست؛ اما حداقل ۲۰۰ سوال مربوط به مدرک پایه و مدرک تبلیغات در جست‌وجو را پاسخ داده‌است و نمره بالای ۸۰ کسب کرده است.

اما چگونه می‌توان مدارک گوگل ادوردز را دریافت کرد؟

بیش از هرچیز بهتر است با انواع مدارک (Certification) های ادوردز آشنا شویم.

این مدارک به چند بخش زیر تقسیم می‌شوند:

  • Adwords Fundamentals: مبانی کار با گوگل ادوردز در این آزمون سنجیده می‌شود و برای این که بتوانید مدرک نهایی را دریافت کنید باید حتما این دوره را گذرانده باشید.
  • Search Advertising: این آزمون مبانی و مراحل پیشرفته و تخصصی تبلیغات در جست‌وجوی گوگل را پوشش می‌دهد.
  • Display Advertising: همانطور که از نامش پیداست، این آزمون برای سنجش عملکرد متخصص در زمینه تبلیغات نمایشی طراحی شده است.
  • Video Advertising: این آزمون مبانی و مفاهیم پیشرفته تبلیغات ویدئویی با استفاده از ادوردز را تحت نظر می‌گیرد.
  • Mobile Advertising: تبلیغات موبایلی این روزها به‌شدت فراگیر شده است؛ این آزمون هم تخصص شما را در مورد تبلیغات موبایلی بررسی می‌کند.
  • Shopping Advertising: تبلیغات فروشگاهی مفاهیم مربوط به Merchant Center و کمپین‌های تخصصی فروش محصولات را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

برای این که بتوانید مدرکی همچون مدرک من را دریافت کنید می‌بایست Adwords Fundamental با ۱۰۰ سوال را در مدت ۱۲۰ دقیقه و با حداقل امتیاز ۸۰٪ پاس کنید و سپس به انتخاب خودتان در یکی دیگر از موارد تخصصی (که من Search) را انتخاب کردم، آزمون بدهید.

دریافت این مدارک پیش‌تر از طریق google.com/partners انجام می‌شد اما طبق آخرین ایمیل ارسالی از طرف گوگل، این مدارک به آکادمی گوگل منتقل می‌شوند و حال می‌بایست از طریق این صفحه برای شرکت در آزمون‌ها اقدام کنید (مسلما باید از VPN برای ورود به صفحه پارتنر/آکادمی استفاده کنید!)

چند نکته برای شرکت در آزمون‌ها

حتما با آرامش کامل برای شرکت در آزمون‌ها اقدام کنید. اصلا عجله نکنید. بیشتر سوالاتی که در این آزمون‌ها پرسیده می‌شوند، در مورد مفاهیم اصلی است. اما ممکن است هر ۴ جوابی که می‌بینید کاملا شبیه به هم باشند و باید درست‌ترین گزینه را انتخاب کنید. حتی ممکن است به خاطر اعتماد به‌ نفسی که به خاطر آسان بودن سوالات به شما دست می‌دهد، بسیار سریع آزمون را تمام کنید و نتیجه‌ای که می‌خواهید را نگیرید.

دقت کنید که اگر به یک سوال اشتباه پاسخ بدهید امکان بازگشت و ویرایشش وجود ندارد. پس سوالات را با دقت پاسخ دهید و حواستان باشد که سادگی برخی از سوالات این آزمون‌ها بی دلیل نیست.

ضمنا توصیه می‌کنم قبل از شرکت در آزمون‌ها حداقل دو ماه از پنل ادوردز استفاده کرده باشید و کمپین‌های مختلفی را مدیریت کرده باشید. در این حالت دید بسیار بهتری پیدا می‌کنید و وقت کمتری هدر می‌دهید. ما هم تلاش کرده‌ایم تا در آکادمی ادوردز فرنیان محتوای قابل استفاده‌ای تولید کنیم. حتما مقالات ما را هم دنبال کنید.

منبع : چگونه مدارک Google Adwords را دریافت کنیم؟

  • ۹۷/۰۲/۰۹
  • سامان داوودیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی