صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

یکی از مسائل و مشکلاتی که همیشه مشتریان تبلیغات در گوگل فرنیان با آن مواجه می‌شوند این است که دامنه وب‌سایتشان .IR است و گوگل اجازه تبلیغات با این دامنه را نمی‌دهد. به‌همین جهت می‌خواهم در این نوشته تمامی روش‌های موجود برای رفع این مشکل را بنویسم تا بتوانید به راحتی این مشکل را رفع کنید و تبلیغات خود در گوگل را همین امروز آغاز کنید.

راهکار اول: ایجاد صفحه فرود روی دامنه دیگر

یکی از راهکارهای موجود این است که صفحه فرودی (Landing Page) طراحی کنید و آن را روی یک دامنه با پسوند بین‌المللی آپلود کنید و تبلیغات خود در گوگل را با این دامنه انجام دهید. نکاتی که باید در طراحی این صفحه فرود یا Landing Page رعایت کنید:

  • حتما محتوای بهینه و مرتبط با کلمات کلیدی‌ای که برای تبلیغاتتان انتخاب می‌کنید در آن وجود داشته باشد
  • سئوی اولیه را انجام دهید (تیتر مرتبط و حاوی کلمات کلیدی، متا دسکریپشن مناسب، استفاده مناسب از تگ های Heading مثل H1، H2 و …، تنظیم ALT برای تصاویر)
  • دکمه Call to action ایجاد کنید و از کاربران بخواهید که وارد صفحه اصلی وب‌سایتتان شوند و یا دکمه خرید محصول یا شماره تماس را در این صفحه درج کنید
  • سعی کنید تا حد ممکن سریع باشد و کاربر را سریع به هدف خود برساند

راهکار دوم: پارک کردن یک دامنه بین‌المللی روی سایت

راهکار مرسوم موجود این است که دامنه بین‌المللی‌ای را روی سایت خود Park کنید. یعنی اگر کاربر با دامنه farnian.org وارد سایت شما شد، بدون تغییر آدرس (Redirect)، صفحات سایت شما را مشاهده کند. در صورت استفاده از ریدایرکت ممکن است اکانت گوگل شما توسط گوگل بسته شود.

برای این کار می‌توانید از طریق پنل هاست خود، دامنه‌ای را در بخش Parked Domains یا Addon-Domains اضافه کنید و مطمئن شوید که سایتتان با آن دامنه به درستی بارگذاری می‌شود. حال من مرحله به مرحله شیوه انجام این تنظیمات را می‌نویسم:

۱- تنظیم DNS دامنه بین‌المللی

وارد داشبورد پشتیبانی شرکتی که از آن دامنه‌تان را خریداری کردید بشوید و DNS های آن را دقیقا همانند دامنه ملی خود تنظیم کنید. به طور مثال اگر دامنه ملی شما، DNSهایی به شکل: ns1.farnian.com و ns2.farnian.com دارد، آنها را دقیقا در بخش تنظیمات DNS دامنه بین‌المللی‌تان بنویسید. سپس برای حداقل ۱۲ ساعت الی ۲۴ ساعت صبر کنید تا DNSهای شما تنظیم شوند.

۲- پارک کردن دامنه در پنل هاست

در صورتی که پنل مدیریت هاست شما DirectAdmin است، در پنل DirectAdmin گزینه Domain Pointers را انتخاب کنید:

سپس اسم دامنه بین‌المللی خود را در بخش Source Domain بنویسید و Add کنید.

حالا باید پس از این که دامنه بین‌المللی خود را در مرورگر می‌زنید سایت شما بارگذاری شود. در صورتی که سایت به دامنه ملی شما منتقل(Redirect) می‌شد و سایت‌تان وردپرسی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. پلاگین Multiple Domain Mapping on Single Site را نصب کنید
  2. سپس از بخش ابزارها در داشبورد وردپرس خود به صفحه پلاگین که نامش Multidomain است بروید
  3. حالا اگر می‌خواهید دامنه بین‌المللی شما صفحه اصلی‌تان را نمایش دهد، در بخش used domain، آدرس آن را وارد کنید و در بخش Original URI چیزی وارد نکنید.

اگر هم می‌خواهید آن دامنه صفحه خاصی از سایت شما را نمایش دهد، آدرس آن را بدون HTTP://domain در بخش Original URI وارد کنید.

حالا به سراغ انجام پارک در Cpanel می‌رویم:

پس از این که وارد پنل شدید، به بخش Add-on Domain بروید:

حالا دامنه بین‌المللی خود را در بخش new domain name وارد کنید، سپس نامی به عنوان ساب‌دامنه انتخاب کنید (مهم نیست!)، سپس در بخش Document Root حتما نام دامنه بین‌المللی خود را حذف کنید. یعنی فیلد Document Root باید فقط حاوی public_html/ باشد.

حالا در صورتی که سایت شما با دامنه بین‌المللی redirect می‌شود به تنظیمات پلاگینی که چند پاراگراف بالاتر توضیح دادم مراجعه کنید.

در صورتی که از سیستمی به جز وردپرس استفاده می‌کنید با توسعه‌دهنده (برنامه‌نویس) خود صحبت کنید تا راهکاری برای جلوگیری از ریدایرکت شدن دامنه بین‌المللی روی دامنه ملی برایتان پیدا کند.

امیدوارم با استفاده از این راهنما بتوانید مشکل دامنه .ir در گوگل ادوردز را رفع کنید.

منبع : تبلیغات در گوگل با دامنه ایران

  • ۹۷/۰۲/۰۳
  • سامان داوودیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی