صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

بازاریابی مجدد در سیستم تبلیغاتی گوگل ادوردز، شامل تبلیغات متنی، تصویری، ویدئو، تبلیغات واکنش‌گرا و دیگر شیوه‌های نمایش تبلیغات است. اما بزرگ‌ترین تفاوت آن در نوع هدف‌گیری کاربران و نمایش تبلیغات است. بازاریابی مجدد با اضافه کردن یک کد پیکسل به صفحات سایت شما آغاز می‌شود که یک کوکی در کامپیوتر کاربران‌تان ذخیره می‌کند و سپس تبلیغات را به افرادی نمایش می‌دهد که قبلا سایت شما را مشاهده کرده‌اند. بازاریابی مجدد یک بخش بسیار مهم در تبلیغات است که می‌تواند بازخورد تبلیغات شما را تا چند برابر افزایش دهد.

پیش از هر چیزی بهتر است در رابطه با مزایای هدف‌گیری یا بازاریابی مجدد بخوانیم.

شرکت‌ها از بازاریابی مجدد چه استفاده‌ای می‌کنند؟

  • تحقیقی در سال ۲۰۱۴ نشان داده است که فقط ۱۱٪ از شرکت‌ها از این امکان در کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند
  • ۵۶٪ شرکت‌ها از Re-Marketing برای فروش بیشتر استفاده می‌کنند
  • ۴۳٪ شرکت‌ها هم هدف خود از Re-Marketing را بیشتر دیده شدن و ایجاد Brand Awareness عنوان کرده‌اند

مزایای بهره‌گیری از این روش تبلیغات:

افزایش دو برابری نرخ تبدیل با Re-Marketing:

همانطور که در نمودار زیر می‌بینید هر چقدر که کاربر بیشتر یک تبلیغ را دیده است، نرخ تبدیل او بسیار افزایش داشته است.

برند‌سازی پرقدرت‌تر:

فرض کنید که در حیطه فروش محصولات B2B فعالیت می‌کنید. یکی از فاکتورهایی که ممکن است پروسه خرید یک کاربر را تسهیل کند، شناخته شدن شما به عنوان یک برند در ذهن اوست. اما برندسازی بسیار هزینه دارد و دست‌یابی به کاربران هدف هم کار ساده‌ای نیست! باید میلیون‌ها تومان هزینه کنید تا در سایت‌های مختلف تبلیغات کنید یا بیل‌بورد بگیرید در حالی که سقف مشتریان شما در کل ایران به ۱۰ هزار نفر هم نمی‌رسد!

اما چاره چیست؟ 

شما می‌توانید کاربران هدفی که قبلا با بهره‌گیری از تبلیغات در نتایج جست‌وجو یا سئو یا شبکه‌های اجتماعی به سایتتان آمده‌اند را مجددا هدف بگیرید و به آنها تبلیغات‌تان را نمایش دهید. فرض کنید که بازدیدکننده‌های سایت شما در ماه گذشته ۱۰۰۰ نفر بوده‌اند و در حالت ایده‌آل ادوردز به شما اجازه می‌دهد که به همه آنها مجددا تبلیغات مربوط به کسب‌وکار و برندتان را نمایش دهید. هر بار که تبلیغات شما دیده می‌شود، یک یادآوری در ذهن مخاطب‌تان اتفاق می‌افتد و چه چیزی از این بهتر؟ در تمامی مراحل خرید که شاید ممکن است به چند ماه طول بکشد کاربر بارها و بارها برند شما را می‌بیند و در ذهن او به یک برند تبدیل خواهید شد. چون او دیگر اسم و لوگوی شما را می‌شناسد و احتمالا بارها به وب‌سایت شما سر زده است و شما را می‌شناسد.

فروش بیشتر با هدف‌گیری دقیق‌تر کاربران در قیف فروش:

احتمالا در مورد مدل AIDA پیش‌تر شنیده‌اید. این قیف به شما کمک می‌کند که برای هر مرحله از موقعیت مشتریان‌تان در بازاریابی برنامه‌ریزی کنید.

فرض کنید که در سیستم بدون Re-Marketing:

  1. باید ابتدا یک بار کاربر تبلیغ شما را ببیند یا به وب‌سایت شما بیاید. احتمالا ۸۰٪ آنها دیگر به وب‌سایت شما نمی‌آیند.
  2. باید باز هم هزینه کنید که شاید همان کاربرانی که قبلا وب‌سایت شما را دیده‌اند را مجددا جذب کنید.
  3. باید برای او محتوایی آماده کنید که باز هم به وب‌سایت شما بیاید.
  4. باید باز هم هزینه کنید که کاربرانی که به محصولات شما علاقمند بوده‌اند را مجددا هدف بگیرید و به سایت‌تان بیاورید تا شاید از شما خرید کنند

اما با وجود Re-Marketing شما می‌توانید دقیقا همان کاربرانی که به محصولات شما علاقمند بوده‌اند را هدف بگیرید و دوباره آنها را به سایتتان بکشانید و در قیف فروش، حرکتشان دهید. نیازی نیست هزینه‌های هنگفتی برای دیده شدن توسط همان کاربران هدف + باقی کاربرانی که شاید محصولات شما به دردشان نمی‌خورد کنید.

 

حالت‌های مختلف هدف‌گیری در ادوردز

  1. حالت استاندارد (Standard Remarketing): این امکان ادوردز به شما اجازه می‌دهد تمامی کاربرانی که قبلا سایت شما را دیده‌اند را هدف بگیرید.
  2. حالت منعطف (Dynamic Remarketing): امکانی که به شما اجازه می‌دهد کاربرانی که قبلا سایت شما را دیده‌اند و وارد صفحه محصول یا خدمت خاصی شده‌اند را هدف بگیرید
  3. حالت هدف‌گیری مجدد کاربران در نتایج جست‌و‌جو (Remarketing List for Search Ads): این حالت به شما اجازه می‌دهد که کاربران قبلی‌تان را در نتایج جست‌وجو هدف بگیرید. شما می‌توانید متن تبلیغ‌تان را برای این نوع کاربران تغییر دهید و ایشان را مجددا به دیدن سایت کسب‌وکارتان دعوت کنید.
  4. هدف‌گیری مخاطبین YouTube: شما می‌توانید تبلیغات‌تان را مجددا به افرادی که ویدئوهای یوتیوب شما را دیده‌اند نمایش دهید.
  5. هدف‌گیری بر اساس لیست ایمیل‌ها: شما می‌توانید لیستی از مخاطبین‌تان را در گوگل ادوردز آپلود کنید. مثلا اگر مشتریان شما قبلا از شما خرید کرده‌اند و ایمیل‌شان را دارید، می‌توانید زمانی که به اکانت گوگل خود در کامپیوترشان وارد شده‌اند (که همیشه هستند!)، تبلیغات‌تان را فقط به آنها در سایت‌های مختلف نمایش دهید.

 

چگونه بازاریابی مجدد را آغاز کنیم؟

مرحله اول مسلما این است که کد Re-Marketing را از پنل ادوردز دریافت کنید و در سایتتان قرار دهید. این کد هیچ محتوایی به صفحه شما اضافه نمی‌کند. در صورتی که مشتری ادوردز فرنیان باشید، می‌توانید پس از مشورت در زمینه بازاریابی مجدد این کد را از همکاران ما دریافت کنید و در سایتتان قرار دهید. گرچه از طریق Analytics هم می‌توان این کد را به سایت شما اضافه کرد اما به خاطر برخی محدودیت‌ها ما اصلا توصیه نمی‌کنیم که انالیتیکس به ادوردز شما متصل باشد.

مرحله دوم این است که مخاطبین خود را دسته‌بندی کنید و ببینید که می‌خواهید تبلیغ‌تان در چه شرایطی به آنها نمایش داده شود. این گروه‌ها را می‌توانید به صورت جداگانه با محتوای تبلیغ مختلفی هدف بگیرید.

به طور مثال:

  1. بر اساس صفحه‌ای که مشاهده کرده‌اند
  2. بر اساس روندی که در پروسه خرید طی کرده‌اند
  3. حتی بر اساس این که صفحه‌ای را مشاهده نکرده‌اند
  4. بر اساس زمانی که در سایت سپری کرده‌اند
  5. بر اساس تعداد صفحاتی که مشاهده کرده‌اند
  6. بر اساس اطلاعات Demographic
  7. بر اساس اطلاعات جغرافیایی

سپس می‌بایست به سراغ طراحی محتوای تبلیغ بروید. مسلما می‌توانید در این زمینه از ما کمک بگیرید.

مرحله بعدی انجام تنظیمات لیست است که به شکل زیر انجام می‌شود:

تنظیم لیست Re-Marketing: 

در این مرحله باید بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در مرحله دوم، لیست‌های مختلفی را تنظیم کرد. مثلا لیستی برای کاربرانی که وارد سبد خرید شده‌اند، یا کاربرانی که بیشتر از ۲ دقیقه در سایت مانده‌اند.

تنها چیزی که در این مرحله جای صحبت دارد، گزینه Membership Duration است. بگذارید اینگونه مثال بزنم:

  • اگر فروشگاهی دارید که مشتریان‌تان هر ۳ ماه از شما خریداری می‌کنند، باید زمان عضویت در لیست را به ۹۰ روز تغییر دهید
  • اگر خدمتی ارائه می‌کنید که کاربران باید بعد از ۳۰ روز آزمایشی، هزینه پرداخت کنند، زمان عضویت را ۶۰ روز در نظر بگیرید
  • اگر محصولی ارائه می‌کنید که به طور میانگین پروسه فروشش ۳ ماه طول می‌کشد، زمان را به ۹۰ روز تغییر دهید

در مرحله بعد باید فرکانس نمایش را تنظیم کنیم. ادوردز به ما این امکان را می‌دهد تا مشخص کنیم کاربران در مدت زمان عضویت‌شان در لیست، چند بار تبلیغ ما را ببینند. چند ماه پیش تحقیقی منتشر شده بود که اگر تعداد نمایش در مدت زمان کوتاه از ۱۰ بار بیشتر شود کاربران علاقه کمتری به خرید از شما نشان می‌دهند. پس بهتر است در مدت زمان طولانی‌تری و مثلا هر روز یک بار یا دو بار تبلیغمان را نمایش دهیم.

با انجام مراحل فوق لیست ری‌مارکتینگ شما فعال شده است و می‌توانید تبلیغ خود را آغاز کنید. برای انجام این کار روند ایجاد یک تبلیغ عادی را طی کنید اما هدف‌گیری را روی Remarketing Lists قرار دهید.

منبع : نحوه بازاریابی در تبلیغات گوگل

  • ۹۷/۰۱/۲۹
  • سامان داوودیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی