صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

تبلیغات در سیستم Adwords به دو شکل زیر انجام می‌شود:

تبلیغات در نتایج جست‌وجو:

مهم‌ترین کاربرد Adwords در کشور ما نمایش تبلیغات در نتایج جست‌وجوی گوگل است. این تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی مد نظر شما و محتوای مد نظر شما در نتایج جست‌وجوی گوگل نمایش داده می‌شود که «فقط» به صورت متنی و به شکل زیر است:

 

تبلیغات در دیگر سایت‌های همکار گوگل:

اما ادوردز به ما این امکان را می‌دهد که در دیگر سایت‌های همکار با این شرکت هم تبلیغات مختلفی را نمایش دهیم. این تبلیغات می‌توانند به دسته‌های زیر تقسیم شوند:

  1. تبلیغات متنی
  2. تبلیغات بنری
  3. تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل
  4. تبلیغات در Gmail

شما می‌توانید بر اساس بودجه خود دقیقا انتخاب کنید که تبلیغ شما در چه سایت‌هایی با چه محوریت و موضوعاتی و به چه افرادی نمایش داده شود. به طور مثال ممکن است شما یک نمایندگی بیمه داشته باشید و بخواهید تبلیغات خود را در سایت‌های مرتبط با بیمه و به آقایان با سن بیشتر از ۳۰ سال نمایش دهید. یا ممکن است فروشگاه لباس با تمرکز روی لباس‌های زنانه داشته باشید و بخواهید تبلیغات‌تان فقط به خانم‌های ۲۵ الی ۳۵ سال نمایش داده شود.

این تبلیغات می‌توانند به صورت متنی، به صورت تصویری و به صورت تلفیقی نمایش داده شوند.

هدف‌گیری در شبکه نمایشی به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

ادوردز پیچیده‌ترین شبکه تبلیغاتی در دنیاست و همین مسئله باعث شده است که به بهترین شبکه تبلیغاتی نیز تبدیل شود! شما می‌توانید تبلیغات خود را با روش‌های زیر هدف‌مند کنید:

  1. جای‌گذاری(Placement Targeting): شما می‌توانید از بین سایت‌های موجود در این شبکه دقیقا انتخاب کنید که چه سایت‌هایی مد نظر شماست و دقیقا به صورت کلیکی یا بر اساس تعداد بازدید و دیده شدن تبلیغتان روی آنها تبلیغات کنید. سیستم Adwords Display Planner به شما کمک می‌کند که این سایت‌ها را بیابید، برای آنها برنامه‌ریزی کنید و تبلیغات خود در آنها را آغاز کنید. چه چیزی بهتر از این که سایت‌های مرتبط با صنعت‌تان که می‌دانید مشتریان‌تان، مخاطب آنها هستند را انتخاب کنید و تبلیغات‌تان را فقط در آنها به نمایش در بیاورید؟
  2. بر اساس کلمات کلیدی (Contextual Targeting): یکی از مرسوم‌ترین روش‌های هدف‌گذاری تبلیغات، بر اساس محتوای موجود در صفحات است. همان‌طور که در نتایج جست‌وجو بر اساس کلمات کلیدی، تبلیغات را نمایش می‌دهیم در شبکه نمایشی هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم. یعنی مشخص کنیم که مثلا تبلیغات‌مان فقط در سایت‌ها و صفحاتی که با صنعت ما مرتبط هستند نمایش داده شود. مثلا ممکن است یک سایت خبری که همکار گوگل است، در رابطه با صنعت شما مقاله‌ای منتشر کند و کلمات کلیدی مد نظر شما در آن وجود داشته باشد، تبلیغ شما فقط در همان مقاله به نمایش در می‌آید.
  3. هدف‌مندی موضوعی (Topic Targeting): هدف‌مندی موضوعی به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات‌تان را فقط در سایت‌هایی که در حیطه کاری شما دسته‌بندی شده‌اند، نمایش دهید. یکی از معایب این روش این است که ممکن است خیلی تبلیغات شما، تبلیغات هدف‌مندی نباشد و گاهی در سایت‌های غیرمرتبط هم به نمایش در بیاید.
  4. هدف‌مندی علایق (Interest Targeting): لیست هدف‌مندی‌های علایق همانند لیست هدف‌مندی موضوعی است. اما با این تفاوت که شما کاربر را هدف می‌گیرید نه محتوای صفحات را. از آنجایی که گوگل روی کامپیوتر کاربران Cookie هایی را تنظیم می‌کند می‌تواند علایق هر کاربر (وب‌سایت‌هایی که دیده است و …) را بداند و بر اساس آنها به او تبلیغاتی را نمایش دهد. گوگل اطلاعات شخصی کاربران را با این کوکی‌ها که به Double Click Cookies شناخته می‌شوند را ذخیره نمی‌کند. اما اگر صفحات خاصی با موضوعیت خاصی را بیشتر از باقی صفحات ببینند، آنها را به لیست Interest Tareting اضافه می‌کند.
  5. بازاریابی مجدد (Re-Marketing): ساده‌ترین حالت این نوع تبلیغات این است که شما تبلیغات‌تان را مجددا به افرادی که قبلا وب‌سایت شما را دیده‌اند نمایش دهید. اما همان‌طور که گفتم، ادوردز سیستم پیچیده‌ای است. این سیستم به ما این امکان را می‌دهد که تبلیغات‌مان را فقط به افرادی که ویدئویی در سایت ما دیده‌اند یا بیشتر از مثلا ۲ دقیقه در سایت مانده‌اند یا وارد سبد خرید شده‌اند اما خرید خود را تکمیل نکرده‌اند نمایش دهیم.

شما می‌توانید روش‌های هدف‌گیری مختلف را با هم تلفیق کنید تا تبلیغاتی هدف‌مندتر داشته باشید و بازخورد بسیار بهتری برای تبلیغات و بودجه‌ای که در تبلیغات گوگلی‌تان صرف می‌کنید، دریافت کنید.

به طور مثال شما می‌توانید روش Topic Targeting و Interest Targeting را با هم تلفیق کنید. به طور مثال اگر تبلیغات‌تان را در دسته‌های خاصی هدف‌مند کرده‌اید و Interest Targeting را هم به این معجون اضافه کنید، می‌توانید کاربرانی که به این موضوع علاقه‌مند هستند را در وب‌سایت‌های مرتبط هدف بگیرید و تبلیغات خود را به آنها نمایش دهید.

چگونه از شبکه نمایشی در ایران استفاده کنیم؟

متاسفانه به خاطر محدودیت‌های سیستم تبلیغاتی Adsense که واسط بین ادوردز و مدیران وب‌سایت‌ها است، سایت‌های فارسی‌زبان نمی‌توانند از این تبلیغات بهره بگیرند. اما همانطور که قبلا در رابطه با Re-Targeting (هدف‌گیری مجدد) نوشتیم، ما می‌توانیم کمپین‌های نمایشی را هم اجرا کنیم و به همان افرادی که قبلا وب‌سایت ما را مشاهده کرده‌اند نمایش دهیم.

به‌طور مثال بعد از این که من در وب‌سایت گوگل به دنبال گوشی Pixel 2 می‌گشتم، گوگل من را مجددا هدف‌گیری کرد و حالا در یوتیوب، تبلیغات مربوط به Pixel 2 را به من نمایش می‌دهد:

اگر مشتری خدمات تبلیغات در گوگل فرنیان هستید، می‌توانید برای راه‌اندازی Re-Marketing با همکاران ما در ارتباط باشید. ضمنا باز هم توصیه می‌کنم نوشته بازاریابی مجدد را مطالعه بفرمایید.

منبع : استفاده شبکه نمایشی گوگل در ایران

  • ۹۷/۰۱/۲۸
  • سامان داوودیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی