صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

اگر این نوشته را می‌خوانید احتمالا دفعات اولی است که نام تبلیغات در گوگل را می‌شنوید و عبارت تبلیغات در گوگل چیست را جست‌وجو کرده‌اید. در این نوشته سعی می‌کنم به صورت خلاصه مزایا و معایب تبلیغ در گوگل را بنویسم و اطلاعات اولیه مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهم. اجازه دهید با معرفی گوگل ادوردز نوشته را آغاز کنم.

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که به شما اجازه می‌دهد در نتایج جست‌وجوی گوگل، یوتیوب، سایت‌های شریک گوگل، شبکه نمایشی، گوگل پلی، گوگل مپ و … تبلیغات کنید. پرکاربردترین نوع تبلیغات گوگلی در ایران تبلیغات در نتایج جست‌وجو است. به طور مثال اگر کلمه‌ای را جست‌وجو کنید، در بالای نتایج تبلیغاتی را مشاهده می‌کنید که شبیه دیگر نتایج است اما با نوشته AD متمایز شده‌اند

اما چگونه می‌شود این تبلیغات را انجام داد؟ برای این کار باید یا خودتان اقدام به تهیه اکانت اختصاصی گوگل ادوردز کنید یا با استفاده از خدمات تبلیغات مدیریت شده ما این کار را انجام دهید. در تبلیغات گوگلی شما بابت هر کلیک هزینه‌ای پرداخت می‌کنید. یعنی اگر تبلیغ شما ۱۰۰۰ بار در روز نمایش داده شود اما صرفا ۵ نفر روی آن کلیک کنند، شما بابت آن ۵ نفر هزینه پرداخت می‌کنید.

هزینه این نوع تبلیغات به صورت مزایده‌ای مشخص می‌شود. یعنی اگر رقیبان شما هم در ادوردز تبلیغات کنند، به صورت مزایده‌ای رقم هر کلیک مشخص می‌شود. اگر رقیب شما بابت هر کلیک ۱۰۰ تومان هزینه پرداخت کند، شما باید حداقل ۱۱۰ تومان پرداخت کنید تا بتوانید بالاتر از او قرار بگیرید (رقم‌های ذکر شده کاملا فرضی هستند)

تبلیغات در این سیستم بسیار پیچیده‌است و به سادگی خوردن آب نیست! فاکتورهای مختلفی همچون Quality Score و Ad Rank در این مزایده‌ها دخیل هستند و می‌توانند تاثیر زیادی روی کیفیت تبلیغاتی که انجام می‌دهید داشته باشند.

تبلیغات در گوگل ادوردز یکی از سودآورترین تبلیغات ممکن است. چون کاربر در لحظه‌ای که به دنبال محصول یا خدمات شما می‌گردد تبلیغات شما را مشاهده می‌کند. برای شروع، کافیست یک وب‌سایت دارای محتوای خوب داشته باشید و از طریق صفحه تعرفه تبلیغات در گوگل، یک بسته را انتخاب و خریداری کنید. در کمتر از دو ساعت تبلیغات شما راه‌اندازی می‌شود و در دسترس مشتریان هدف خود قرار می‌گیرید.

  • ۹۷/۰۱/۲۳
  • سامان داوودیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی