صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

یک سوال رایج درباره حساب‌های کاربری گوگل ادوردز که دریافت می‌کنیم، این است که «چطور ساختار مناسبی برای حساب کاربری ادوردز خود داشته باشیم؟». در این پست می‌خواهیم به صورت خلاصه توضیح بدهیم که به طور کلی، ساختار حساب‌های کاربری گوگل ادوردز به چه شکل باید باشد تا بتواند به رشد کسب‌وکار شما در فضای اینترنت کمک کند.

اگر ساختار کمپین‌های تبلیغاتی ادوردز را مشابه ساخت یک ساختمان در نظر بگیریم، می‌توانیم مراحل آن‌را به این شکل شرح بدهیم:

  • مرحله تشکیل کمپین: پی ریزی
  • مرحله گروه تبلیغاتی: ساخت خانه
  • مرحله انتخاب کلمات کلیدی: انتخاب طراحی داخلی خانه
  • مرحله کپی‌رایتینگ: انتخاب طراحی بیرونی خانه
  • مرحله اکستنشن‌های تبلیغاتی: اضافه کردن یک استخر به حیاط پشتی خانه

البته ما در این مطلب فقط سه مورد از موارد بالا را توضیح خواهیم‌ داد و به دیگر موارد به صورت اختصاصی در پست‌های دیگر خواهیم پرداخت. در پایان شما یک ساختار برای کمپین خود طراحی خواهید کرد که مثل عکس زیر خواهد بود.

ساختار کمپین ادوردز: پی‌ریزی

انواع کمپین و تنظیمات آن

قبل از هرچیز شما باید یک پی‌ریزی عالی برای حساب‌کاربری خود آماده کنید. این کار را با انتخاب نوع کمپین خود شروع کنید. از خودتان بپرسید هدف از این کمپین تبلیغاتی چیست؟ انتخاب نوع کمپین تبلیغاتی مناسب دقیقا بستگی به پاسخ همین سوال دارد.

اکثر کسب‌وکارها مستقیما به سراغ تبلیغات بر پایه جست‌وجو می‌روند. اما مثلا اگر می‌خواهید برای یک برند کاملا جدید، آگاهی (Awareness) بسازید،دیسپلی کمپین‌ها یا همان تبلیغات نمایشی، انتخاب عالی هستند. همچنین اگر فکر می‌کنید کمپین بر پایه جست‌وجو هم می‌خواهید، اشکالی ندارد. می‌توانید چند کمپین را به صورت همزمان اجرا کنید تا به هدف خود نزدیک‌تر شوید.

مرحله بعدی آماده کردن نقشه است که به نوع کسب‌وکار شما بستگی دارد. به عبارت دیگر، کسب‌وکار شما چه ساختاری دارد؟

وقتی درباره ساختار کمپین تصمیم گرفتید، نوبت آن رسیده که به تنظیمات کمپین نگاهی بیندازید.

  • هدف‌گذاری بر اساس موقعیت مکانی
  • هدف‌گذاری بر اساس زبان – هر زبانی که مشتریان شما به آن صحبت می‌کنند
  • تعیین استراتژی مزایده – اتوماتیک یا دستی؟
  • بودجه

بودجه را چطور تعیین کنیم؟

قبل از هرچیز باید بدانید که گوگل چطوری بودجه شما را خرج می‌کند. بودجه ماهانه شما در واقع همان بودجه روزانه شما ضربدر ۳۰.۴ است. برای اینکه بدانید دقیقا برای بودجه بندی بهتر است چه کاری انجام دهید، توصیه می‌کنیم این پست را بخوانید.

مرحله تعیین گروه تبلیغات: ساخت خانه

هدف از گروه‌های تبلیغاتی چیست؟

پس از تعیین ساختار تبلیغات‌تان در ادوردز، نوبت به تعیین ساختار گروه‌های تبلیغاتی کمپین‌تان می‌شود. گروه‌های تبلیغاتی شامل موارد زیر است:

  • یک ساختار برای هر کمپین بسازید
  • این ساختار‌های با تم‌های مختلف مدیریت می‌شوند
  • کلمات کلیدی را کنترل کنید

نسبت طلایی گروه‌های تبلیغاتی

یک گروه تبلیغاتی باید چطور باشند؟ در ادامه سه نکته برای تعیین گستردگی هر گروه تبلیغاتی آورده‌ایم که باید رعایت کنید:

  • نهایتا ۷ تا ۱۰ گروه تبلیغاتی باید در هر کمپین باشد
  • حداکثر باید حدود ۲۰ کی‌ورد برای هر گروه تبلیغاتی اضافه کنید
  • ۲ تا ۳ تبلیغ برای هر گروه تبلیغاتی باید در نظر بگیرید

البته که استثناهایی در رابطه با این قوانین وجود دارد اما برای اکثر کسب‌وکارها، رعایت این موارد می‌تواند از بابت اینکه کمپین تبلیغاتی شما به نحو احسنت اجرا می‌شود، خیال شما را راحت کند.

انتخاب کلمات کلیدی: چیدمان منزل

حال نوبت آن رسیده تا کلمات کلیدی را به شکلی مناسب در هر گروه تبلیغاتی تعیین کنیم.

برای این مورد نباید به غریزه خود اتکا کنید. از ابزارهای مناسب برای انتخاب کلمات کلیدی استفاده کنید تا بتوانید بیشترین کلمات کلیدی که در گوگل سرچ می‌شوند را انتخاب کنید. ابزار AdWords Keyword Planner در حساب کاربری ادوردز شما وجود دارد. علاوه بر این ابزار، می‌توانید از ابزار‌های دیگری مثل SEM Rush برای این‌کار استفاده کنید.

کلید اصلی برای رسیدن به کلمه‌کلیدی، در لغت «هدف» خلاصه شده است. شما باید کی‌وردی انتخاب کنید که هدف بازاریابی مشخصی دارد. یعنی مثلا مردمی که برای خرید یک محصول، چیزی را جست‌وجو می‌کنند، معمولا شرایط زیر را دارند:

  • مشخص کردن شرایط برای یک محصول مشخص، شامل برند، اسم، استفاده از کلمه «قیمت» و چیزهایی از این دست
  • استفاده از موقعیت مکانی (مثلا عبارت «خرید ماشین دست دوم تهران»)

به طور کلی، استفاده از عبارات کلی، نمی‌تواند هدف کاربر را به خوبی بازگو کند و این یعنی نرخ تبدیل شما پایین‌تر آمده و هزینه هر کلیک برای تبلیغات بالاتر می‌رود.

تطبیق‌دادن کلمات کلیدی

تطبیق دادن کلمات کلیدی راهی است که نشان می‌دهد چطور کلمات کلیدی در کمپین شما می‌تواند با چیزی که مردم در گوگل سرچ می‌کنند تطابق داشته باشد. ۴ مدل برای تطابق کلمات کلیدی وجود دارد که به ترتیب از موارد عمومی‌تر شروع می‌شود و به کی‌ورد‌های محدودتر ختم می‌شود. ما پیش‌تر یک پست در رابطه با کلمات کلیدی آماده کردیم و در آن‌جا به صورت مفصل، به این بخش از تنظیمات ادوردز پرداخته‌ایم. این پست را از دست ندهید.

حداکثر نرخ مزایده بهای هر کلیک

قطعه بعدی در پازل کی‌وردها که باید سراغ آن بروید، انتخاب حداکثر بهای هر کلیک است. تعیین این نرخ به گوگل اعلام می‌کند که شما مایل هستید حداکثر چقدر برای هر کلیک پرداخت کنید. سپس اد رنک شما با توجه به نتیجه ضرب «حداکثر قیمتی که تعیین کرده‌اید» در «عدد Quality Score» معین می‌شود. این موضوع در واقع جایگاه تبلیغ شما و پولی که برای هربار کلیک روی تبلیغ از حساب‌تان کسر می‌شود را مشخص می‌کند.

برای راهنمایی در زمینه تعیین نرخ مزایده‌ای هر کلیک پیشنهاد می‌کنیم این پست را بخوانید تا به صورت کامل با آن آشنا شوید. در نهایت مواردی که گفتیم، ساختار کلی کمپین‌های تبلیغاتی در ادوردز را تشکیل می‌دهند که برای بیشتر آشنا شدن با هر بخش و در نهایت استاد شدن در این راه باید مطالبی که مربوط به هر بخش را لینک کرده‌ایم بخوانید و بتوانید به سادگی کمپین ادوردز خود را مدیریت کنید. همچنین فراموش نکنید فرنیان همکار خوب برای شما در این زمینه خواهد بود. اگر مشکل یا سوالی در این زمینه دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا بتوانیم بیشتر و بهتر شما را راهنمایی کنیم.

منبع : چگونگی ساخت اکانت گوگل ادورز بهینه

  • ۹۷/۰۱/۲۱
  • سامان داوودیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی