صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

سیستم تبلیغاتی ادوردز به ما اجازه می‌دهد تا با استراتژی‌های مختلف دستی و خودکار در مزایده قیمت هر کلیک شرکت کنیم. این استراتژی‌ها می‌توانند به ما کمک کنند که بهترین بازخورد را با توجه به هدف‌مان و بودجه‌ای که داریم دریافت کنیم.

استراتژی‌های مزایده در گوگل ادوردز:

  • هدف‌گیری صفحه نتایج جست‌و‌جو (Target Search Page Location): شما می‌توانید با بهره‌گیری از این استراتژی، کمپین تبلیغاتی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که حتما در صفحه اول نتایج جست‌وجو یا در رتبه اول نتایج گوگل قرار بگیرید. این استراتژی ممکن است هزینه هر کلیک شما را به شدت افزایش دهد. پس با دقت از آن استفاده کنید.
  • هدف‌گیری بر اساس قیمت هر عمل (Target CPA):‌ در صورتی که عمل خاصی در سایت شما انجام می‌شود (مثلا خرید محصول، پر کردن فرم تماس و …) می‌توانید از این استراتژی بهره بگیرید. این استراتژی باعث می‌شود که شما صرفا بابت هر عمل پایان یافته هزینه پرداخت کنید.
  • هدف گیری بر اساس نرخ بازگشت سرمایه (Target ROAS): شما می‌توانید کمپین را طوری تنظیم کنید که با توجه به بودجه خود، نرخ بازگشت سرمایه هدف‌تان را دریافت کنید. مثلا می‌توانید با تنظیم ۵۰٪ به گوگل اجازه دهید که تا نصف قیمت هر محصول (یا سود محصول) بودجه را مصرف کند تا یک محصول بفروشد.
  • هدف‌گیری بر اساس خارج کردن رقیب (Target Outranking Share):‌ این استراتژی به شما کمک می‌کند تا سهم حضور رقیب در نتایج جست‌وجو را از آن خود کنید. به طور مثال اگر رقیب A، روی همه نتایج رتبه اول است، شما می‌توانید با تنظیم کردن این استراتژی و هدف‌گیری آن رقیب، مثلا ۵۰٪ سهمش را دریافت کنید. این استراتژی زمانی کاربرد دارد که رقیب روی یک کلمه کلیدی همیشه رتبه اول است و شما می‌خواهید هرطور که شده، رتبه ۱ را از آن خود کنید.
  • افزایش تعداد کلیک‌ها (Maximize Clicks): با این استراتژی خودکار می‌توانید با حداقل قیمت کلیک ممکن، بیشترین بازدید را دریافت کنید. کافیست حداکثر قیمتی که می‌خواهید بابت هر کلیک پرداخت کنید را به ادوردز اعلام کنید. Adwords به صورت پلکانی قیمت هر کلیک را افزایش می‌دهد تا بیشترین کلیک با کمترین قیمت را دریافت کند.
  • تبدیل حداکثری (Maximize Conversions): با این استراتژی خودکار، ادوردز خودش تلاش می‌کند تا حداکثر نرخ تبدیل ممکن را برای شما ایجاد کند.
  • Enhanced CPC: با این استراتژی گوگل خودش قیمت هر کلیک را با توجه به نرخ تبدیل و تعداد تبدیل‌های صورت گرفته تنظیم می‌کند.
  • تنظیم دستی (Manual CPC): در این حالت شما به صورت دستی حداکثر قیمت هر کلیک را تنظیم می‌کنید و گوگل اجازه‌ای برای افزایش قیمت هر کلیک ندارد.

 

اما از کدام استراتژی‌ها استفاده کنیم؟

توصیه ما بهره‌گیری از دو استراتژی Manual CPC و Maximize Clicks است. به‌طور مثال با تنظیم استراتژی Maximize Clicks برای یکی از مشتریان توانستیم نرخ هر کلیک را به شدت کاهش دهیم و تعداد کلیک‌های روزانه را با همان بودجه، سه برابر کنیم

همانطور که در نمودار فوق می‌بینید قیمت هر کلیک به حدودا ۱/۳ کمتر رسیده است و تعداد کلیک‌ها به سه برابر رسیده است.

اگر بخواهم شفاف بگویم،‌ تنظیم کردن حداکثر قیمت هر کلیک و انتخاب استراتژی کار ساده‌ای نیست؛ باید بارها و بارها استراتژی‌های مختلف را امتحان کرد و بهترین آنها را انتخاب کرد. هیچ استراتژی یکتایی وجود ندارد که برای همه کسب‌وکارها مفید و مثمر ثمر باشد. در واقع نسخه از قبل پیچیده‌ای وجود ندارد. به همین دلیل استفاده از یک آژانس تبلیغات در گوگل می‌تواند جلوی بسیاری از این اشتباهات را بگیرد و باعث شود تبلیغ شما بازخورد بهتری دریافت کند.

منبع : استراتژی های مزایده در گوگل ادورز


  • ۹۷/۰۱/۱۹
  • سامان داوودیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی