صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

می‌توانم بگویم اغلب اوقات اولین سوالی که مشتریان تبلیغات در گوگل فرنیان از ما می‌پرسند، شیوه محاسبه هزینه‌های بسته تبلیغاتی و تعرفه هر کلیک است. به‌همین جهت تصمیم گرفتم تا با نوشتن این مقاله، شیوه‌های قیمت‌گذاری تبلیغات و بسته‌های تبلیغاتی ادوردز را شرح بدهم.

به‌طور کلی تعرفه‌های تبلیغات در گوگل در دو مرحله محاسبه می‌شوند:

  1. هزینه خرید بسته تبلیغات در گوگل و شارژ اکانت
  2. هزینه هر کلیک روی تبلیغات

من ابتدا مورد اول را شرح می‌دهم و سپس به سراغ شیوه قیمت‌گذاری هر کلیک در ادوردز می‌روم.

هزینه خرید بسته تبلیغات در گوگل

پیش از راه‌اندازی و نمایش تبلیغات‌تان در صفحه اول نتایج گوگل می‌بایست به میزان مورد نیاز، بسته تبلیغاتی خریداری کنید. این بسته‌ها با ارزهای مختلفی ارائه می‌شوند و هر شرکت قیمت‌گذاری متفاوتی برای آن در نظر می‌گیرد. اما چه چیزی هزینه تبلیغات را با نرخ واقعی ارز معرفی‌شده متفاوت می‌کند؟ فرمولی که ما در فرنیان از آن بهره می‌بریم و نرخ بسته‌ها را مشخص می‌کنیم به شکل زیر است:

میزان ارز مورد نیاز + کارمزد انتقال وجه به کشور دیگر (هزینه صرافی) + هزینه مدیریت اکانت

در نتیجه هزینه‌ای که شما پرداخت می‌کنید به صورت مستقیم صرف خرید ارز نخواهد شد. هر شرکتی بسته به هزینه‌های جاری‌اش مسلما نیازمند دریافت هزینه برای انجام کارهای مدیریتی مثل راه‌اندازی تبلیغات، بررسی روزانه،‌ ارائه گزارش،‌ ارائه مشاوره، پوشش هزینه‌های جاری خود و … است که ما در فرنیان همه این هزینه‌ها را در قالب پکیج‌های منصفانه جمع‌آوری کرده‌ایم. ما برای ارائه خدماتی مثل تغییر در تبلیغات،‌ متوقف کردن، ارائه گزارش، ارائه مشاوره و … بر خلاف برخی از رقیبان‌مان هزینه جداگانه‌ای دریافت نمی‌کنیم.

شیوه محاسبه قیمت هر کلیک در گوگل ادوردز

پس از این که بسته تبلیغاتی خود را خریداری کردید و تبلیغات شما توسط ما یا هر شرکت دیگری راه‌اندازی شد، گوگل ادوردز به ازای هر کلیک روی تبلیغات از بودجه خریداری شده شما،‌ رقمی را کسر می‌کند. به‌طور کلی هزینه هر کلیک در ادوردز به صورت مزایده‌ای محاسبه می‌شود. یعنی شما و رقیبان‌تان، رقم‌های پیشنهادی خود را برای هر کلیک به گوگل اعلام می‌کنید. مثلا تنظیم می‌کنید که می‌توانید تا سقف ۱ دلار برای هر کلیک هزینه کنید (رقم فرضی‌است). حالا گوگل از رقم ۱ سنت کار خودش را آغاز می‌کند و با پله‌های ۱ سنتی،‌ رقم پایه هر کلیک را بالاتر می‌برد.

اگر در نظر بگیریم که رقیب A، رقم ۰.۳ دلار، رقیب B رقم ۰.۵ دلار و شما رقم ۱ دلار را به عنوان حداکثر قیمت هر کلیک خود مشخص کرده باشید،‌ گوگل ابتدا تبلیغ شما را در بالاترین نقطه به نسبت دو رقیب دیگر قرار می‌دهد. سپس رقیب B چون حداکثر قیمت هر کلیکش بالاتر از A بوده است و در نهایت رقیب A را نمایش می‌دهد.

اما گوگل از شما بابت هر کلیک ۱ دلار دریافت نمی‌کند. بلکه به بالاترین رقم رقیب‌تان (که در این کمپین فرضی، ۰.۵ دلار بوده است) ۱ سنت اضافه می‌کند و ۵۱ سنت از شما دریافت می‌کند. البته چیزهایی که گفتیم، روش محاسبه قیمت به ازای هر کلیک به شکل کاملا ساده بود. در این میان موارد دیگری مثل Ad Rank و Quality Score برای نحوه محاسبه این قیمت‌ها درنظر گرفته می‌شود و این ارقام همیشه به این شکل از حساب شما کسر نخواهدشد.

شیوه قیمت‌گذاری هر کلیک بسته به شرایط و استراتژی‌های مزایده ادوردز متفاوت است.

 سعی کردم به صورت خلاصه در رابطه با تعرفه‌ تبلیغات در گوگل بنویسم و نکات مورد نیاز اصلی را منتقل کنم. البته مثل همیشه خوشحال می‌شویم تا پاسخ‌گوی سوالات شما در رابطه با این نوشته باشیم.

منبع : هزینه خرید بسته تبلیغات در گوگل


  • ۹۷/۰۱/۱۸
  • سامان داوودیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی