صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

چندی‌است بین متخصصان این حوزه یک سوال بزرگ مطرح می‌شود؛ از بین ادوردز و سئو، بهترین کانال برای سرازیر کردن ترافیک و ارزش افزوده به سمت کسب‌وکار شما محسوب می‌شود؟

جواب این سوال به شکل گسترده‌ای به باطن کسب و کار شما بستگی دارد. قبل از هرچیزی بگذارید سئو و ادوردز را برای شما شرح دهیم تا ببینیم این دو کانال بازاریابی دیجیتال چه تفاوت‌هایی دارند.

تفاوت ادوردز و سئو

سئو از تکنیک‌های به خصوصی استفاده می‌کند و در یک بازه زمانی، الگوریتم گوگل را دور می‌زند تا سایت شما در رتبه‌های بالای نتایج جست‌وجو قرار بگیرد. این تکنیک‌ها شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، لینک کردن محتوای سایت شما به وب‌سایت‌های معتبر و همینطور بهینه‌سازی متا دیسکریپشن‌های سایت شما می‌شود.در طرف مقابل ادوردز از سیستم تبلیغات پولی استفاده می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد بتواند سایت کسب‌وکار خود را در نتایج بالای جست‌وجوی گوگل قرار دهد. این سیستم از روش پرداخت به ازای هر کلیک استفاده می‌کند و به ازای هربار کلیک روی لینک سایت شما در نتایج جست‌وجوی گوگل، مبلغی ناچیز از حساب ادوردز شما کم می‌کند.

حال با این اوصاف، کدام بهتر است؛ AdWords یا سئو؟

۱. قیمت

قبل از هرچیزی بیایید درباره قیمت صحبت کنیم. اگر خودتان به شخصه کار سئو سایت‌تان را در دست بگیرید، این‌کار برای شما هزینه‌ای ندارد. می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های سئو، رتبه سایت خود را بالا ببرید و در این راه بیشترین هزینه‌ای که باید صرف کنید، وقت‌تان است. البته اگر وقتی که ممکن است برای یادگیری سئو لازم داشته باشید را هم لحاظ کنیم، احتمالا وقت شما آنقدری پر می‌شود که دیگر به کسب‌وکار خودتان وقت نمی‌کنید برسید. همچنین به محض رشد کسب‌وکار شما از نظر سئو، مشاهده خواهید کرد که رقیبان نیز به سرعت به شما نزدیک می‌شوند و حتی ممکن است از شما نیز بگذرند و رتبه‌های بالاتری در نتایج جست‌وجوی گوگل به دست بیاورند و این یعنی بازهم باید وقت بیشتری برای بهتر کردن سئو سایت کسب‌وکارتان هزینه کنید. اما ما پیشنهاد می‌کنیم اگر تخصصی در زمینه سئو ندارید، بودجه‌ای کنار بگذارید و حتما پروسه سئو خود را به یک آژانس متخصص سئو بسپارید.

اما ادوردز چطور؟ همانطور که پیش‌تر هم گفتیم، اساس ادوردز هزینه کردن است. برای ادوردز باید یک بودجه مشخص در حساب کاربری ادوردز خود داشته باشید و سپس به ازای هر کلیک، مبلغی از آن بودجه کم خواهدشد. این یعنی هرچه افراد بیشتری از این طریق با کسب‌وکار شما آشنا شوند، شما هم باید مبلغ بیشتری بپردازید. ممکن است فکر کنید به این ترتیب ادوردز خیلی هزینه‌بر خواهدبود اما اینطور نیست. قبل از هرچیز باید بدانید که هزینه‌های کم شده به ازای هر کلیک را می‌توانید خودتان تعیین کنید و گوگل با توجه به آن، تبلیغات شما را نمایش می‌دهد. همچنین این مبلغ معمولا کمتر از یک دلار تعیین می‌شود و برای مثال برای صد کلیک، کمتر از صد دلار خرج خواهید کرد اما در عوض کسانی که می‌توانند مشتریان بالقوه شما باشند به سراغ‌تان می‌آیند و این درآمد بیشتر!

۲.تعداد بازدید کنندگان

به نرخ بازگشت سرمایه و یا ROI وب‌سایتتان نگاه کنید و عدد نهایی تعداد مشتریان جدید و بازدید‌های جدید وبسایت کسب‌وکار خودتان را با استفاده از هر متد تخمین بزنید. هر دو روش می‌توانند تعداد قابل توجهی از افراد را روانه سایت شما کنند. اگر به دنبال افزایش بازدیدکنندگان وبسایت کسب‌وکار خود در مدت زمان کوتاه می‌گردید، ادوردز می‌تواند برای شما عالی باشد.

اما اگر می‌خواهید در طولانی مدت مخاطبان بیشتری پیدا کنید و رشد خود در بالارفتن بازدید‌کنندگان سایت‌تان را حفظ کنید، سئو می‌تواند بهترین روش برای شما باشد. به صورت خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، ادوردز می‌تواند به سرعت بازدیدکنندگان زیادی به سمت سایت شما روانه کند اما پایداری و ثبات در افزایش بازدیدکنندگان در طولانی مدت، ویژگی‌است که سئو در اختیار شما می‌گذارد.

۳. سرعت

همانطور که برای رسیدن سریع به مشتریان جدید، طبیعتا ادوردز می‌تواند مفید‌تر باشد. در طرف مقابل سئو وجود دارد که زمان بیشتری طول می‌کشد تا مشتریان کم کم از طریق نتایج ارگانیک گوگل وارد سایت شما شوند.

ادوردز به این دلیل می‌تواند سریع‌تر باشد که شما به سرعت جامعه هدف خود را مشخص می‌کنید و بازدیدکنندگان و مشتریان جدید از همان جامعه آماری به سمت سایت شما خواهند آمد. در سئو اما چنین چیزی وجود ندارد. در سئو می‌توانید مطمئن شوید که سایت شما در نتایج جست‌وجوی مرتبط  حضور دارد و کسانی که به دنبال آن هستید، شما را پیدا خواهند کرد.

درواقع با ادوردز شما به سراغ جامعه هدف خود می‌روید اما در سئو، این جامعه هدف است که به دنبال شما می‌آید.

کدام برای شما بهتر است؟

حال که شما از مزایای هر کدام از این دو روش آشنا شده‌اید، فکر می‌کنید کدام برای شما بهتر است؟ در جواب بار دیگر فاکتور سرعت خودش را نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید در زمانی کوتاه، تعداد بازدیدکنندگان سایت کسب‌وکارتان و به طبع مشتریان شما بیشتر شود، ادوردز را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان آهسته و پیوسته رشد داشته باشد تا با حجم عرضه محصول یا سرویس از طرف شما برابر باشد، به شما سئو را پیشنهاد می‌کنیم. در نهایت استفاده از هردو متد هم می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد اما قبل از این کار باید حتما شاخص عملکرد کسب‌وکارتان یا همان KPI را مشخص کنید و سپس میزان موفقیت هر کدام از روش‌ها را اندازه‌گیری کنید.

  • ۹۷/۰۱/۱۷
  • سامان داوودیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی