صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

شیشه یا آبگینه از قرن‌های پیش همواره یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون و منزل آرایی محسوب می‌شده است و امروزه نیز جایگاه و اهمیت خاصی در دکور فضاهای مسکونی و سایر ساختمان‌ها دارد. در واقع کاربرد دو گانه شیشه در صنعت ساختمان امروز باعث شده است که این متریال نسبت به سایر مصالح و تجهیزات ساختمانی متمایز شود.

به عبارت دیگر، شیشه، امروزه علاوه بر اینکه به عنوان یکی از مصالح اصلی در ساخت و آماده‌سازی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد ، به دلیل نقش انکار ناپذیر و جدانشدنی آن در ساخت و آماده‌سازی پنجره‌ها، یکی از عناصر و متریال‌هایی است که برای زیباتر شدن فضای منزل یا هر فضای دیگری به کار می‌رود-.
پیشینه استفاده از شیشه در دکوراسیون
تاریخچه تولید و کاربرد شیشه به حدود بیش از ۴ هزار سال پیش بر می‌گردد که در آن زمان از شیشه فقط به منظور ساخت ظروف استفاده می‌شده ولی تقریبا ۲ هزار سال پس از کشف آن بود که تولید شیشه‌های ظریف کاربرد آن در پنجره‌ها را میسر کرد که در قطعات مستطیلی با ابعاد ۴۰۰×۳۰۰ میلی‌متر در صفحات مدور تولید می‌شد.

سقف پلی کربنات با توجه به قابلیتی که دارد می تواند در فضاهای مختلف شهری، ساختمانی،صنعتی و حفاظتی استفاده شود.برای نمونه می توان به پل های عابر پیاده،سقف های شیب دار ویلاهاو محیط گل خانه اشاره کرد. ورق های چند جداره پلی کربنات دارای یک پوشش یووی در برابر اشعه فرابنفش می باشد. سقف های شیشه ای ساختاری زیبا ازشیشه به جای مصالح رایج سقف ساختمان می باشند. در واقع این ساختار راه حَلی زیبا و سازگار با محیط زیست برای روشن کردن ساختمان های مسکونی و یا تجاری هستند.این سیستم با استفاده از نور طبیعی به جای الکتریسیته بعنوان یک منبع نور موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد. انواع پنجره‌های سقفی شامل پنجره‌های پشت بام، پنجره‌های سقفی یکه، دستگاه‌های روشن سازی لوله‌ای(TDDs)، شیشه شیب دار و پنجره‌های سقفی معمولی می‌باشند.

کاربردها شامل:

1- عامل‌های روشن سازی معمولاً برای ورود مستقیم و غیر مستقیم نور خورشید از طریق نورافکنی بالا به کار برده می‌شوند.

2- فراهم کردن رابطه بصری به محیط بیرون نسبت به ساکنان داخلی می‌باشد

3- ساختمان قابل تحمل – گرمایش غیر فعال خورشیدی با دستگاههای عملی، تهویه برای خنک سازی غیر فعال و مبادله هوای تازه

پنجره سقفی ثابت متشکل از چارچوب ساختاری محافظ یک قاب لعاب کاری می‌باشد (بخش انتقال دهنده نور، که عمدتاً از شیشه یا پلاستیک تشکیل می‌شود پنجره سقفی که عملی پنجره لعابی متصل و نگه داشته شده توسط قاب را بکار می‌برد زمانیکه در دسترس ساکنَان می‌باشد این نوع نیز پنجره سقفی نامیده می‌شود.این شیشه ها بدلیل سکوریت بودنشان از نوع شیشه های ایمنی مخصوص سقف شیشه ای بوده و مشکلی برای استفاده ندارند . شیشه بدلیل شفافیتش قابلیت عبور نور را به راحتی در اختیار ما قرار می دهد تا بتوانیم نور دهی مناسبی نیز در فضا داشته باشیم . در محلهایی که نیاز به پوشش کامل فضای پشتی وجود دارد می توان با مات کردن پشت شیشه از این امکان نیز برخوردار شویم .

امروزه سقفهای کاذب در ساختمانها جزئی است که نمی توان آن را نادیده گرفت . محلی برای عبور تاسیسات که دسترسی به آن نیز بسیار مهم است . گاه این سقفها محلی برای نور دهی نیز به حساب می آیند که اهمیت آنها را دو چندان می کند . معمولا سقفهای کاذب در سرویسهای بهداشتی و یا آشپزخانه وجود دارد که توجه به زیبایی آنها باعث زیباتر شدن این فضاها در منزل می شود .

بسیاری از افراد که علاقه به داشتن فضایی زیبا و متفاوت هستند علاقه ای به استفاده از متریالهای بی ارزشی چون طلقهای پلاستیکی برای این فضا ندارند از این رو برای پوشش خاص و متفاوتی که برای آنها نیاز دارند دچار مشکل و سر در گمی می شوند .

از این رو هنرمندان ما بر آن شدند تا محصولی زیبا , منحصر به فرد و مناسب برای این سقفهای کاذب طراحی کنند . پیشنهاد ما استفاده از انواع شیشه های تزیینی است که با قابلیتهای بسیاری که دارند بسیار مناسب این فضاها می باشند .برخی از انواعِ شیشه های سکوریت عبارت اند از: 1. فلوت در رنگ های متنوع 2. مشجر در رنگ ها و طرح های گوناگون 3. رفلکس در رنگ های متنوع  سفارش های ویژه : صنایع شیشه دربیران آمادگی دارد شیشه های خاصِ موردِ نیاز شما را تهیه و در اختیارتان قرار دهد. نصبِ این شیشه ها نیز در هر ابعاد و متراژی از دیگر خدماتِ این موسسه است. برخی از این شیشه ها عبارت اند از: 1.دوجداره 2.لمینیت 3.ضد گلوله 4.خمِ سکوریت

همراه با پیشرفت تکنولوژی روش‌هایی برای تولید شیشه‌های ساختمانی ابداع شد، تا امروز که گسترده‌ترین آنها تولید شیشه به روش شناوری (فلوت) است. در این روش برای دستیابی به سطح کاملا صاف و عاری از موج شیشه را روی قلع مذاب شناور می‌سازند.
گذشته از این نوع خاصی از شیشه امروزه در صنعت ساختمان و به خصوص در دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد که به دلیل ویژگی‌های خاص و کاربردهایی که در دکوراسیون دارد، تبدیل به یک صنعت مدرن در این زمینه شده است.
امروزه استفاده از این صنعت مدرن در دکوراسیون آن را به یکی از رایج ترین شیوه‌های استفاده از شیشه در دکور فضاهای مسکونی و سایر تبدیل کرده است که در قالب آن می‌توان انواع مختلفی از کاربرد شیشه را در دکور مشاهده کرد.
کاشی‌کاری شیشه‌ای در فضای منزل
امروزه کاشی‌کاری شیشه‌ای در دکوراسیون جایگزین خوبی برای کاشی‌های سرامیکی است که در دهه‌های قبل در دکوراسیون فضاهای مسکونی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

  • ۹۴/۰۸/۲۰
  • سامان داوودیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی