صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

صنایع ایران

آشنایی با صنایع مختلف ایران

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

درباره تبلیغات GLX

وقتی نام برند GLX را می شنوید چه چیزی در ذهن شما تداعی می شود؟ گوشی های موبایل GLX؟ خودرو؟ پژو ۴۰۵ GLX ؟ شرکت سازنده خودروهای GLX؟ مطمئنا می دانید که اولین تلفن همراه ساخت ایران به نام GLX می باشد، اما متاسفانه اولین گوشی همراهی ایرانی که متذکر می شود کاملا ساخت کشور ایران است نام ایرانی ندارد!!!!! و یک نام خارجی که مربوط به محصولات شاخه ای دیگر از صنایع است را یدک می کشد.


بسیاری از کارشناسان برندسازی بر این باورند که ابتدای نام هر برند نمی تواند به صورت اختصاری بر روی محصولات و خدمات گذاشته شود و این انتخاب نام برای محصولات و خدمات جهت انجام برندسازی سازمان انتخاب خوبی نیست به بیان دیگر کارشناسان برندسازی ترجیح می دهند یک نام مستقل از نام نشان تجاری بر روی محصولات و خدمات تولیدی سازمان ها گذاشته شود و یا اینکه برای انتخاب نام از حروف ابتدایی چند اسم با معنا به صورت اختصاری استفاده شود، به هر حال کادر تبلیغات این گوشی ساخت ایران نه یک نام ایرانی با معنا و نه یک نام اختصاری با معنای ایرانی برای اولین تلفن همراه ساخت ایران انتخاب کرده اند که مطمئنا اشتباه بسیار بزرگی در برندسازی این محصول اتفاق افتاده است.11111


در ایران GLX عموما برای یک خودرو ساخت شرکت ایران خودرو بنام پژو ۴۰۵ GLX  استفاده می شود و تداعی کننده یک ماشین می باشد و عموما مخاطبان وقتی این نام را می شوند به یاد پژو ۴۰۵ GLX  می افتند و هرگز یک گوشی همراه برای آنها تداعی نمی شود. خب مطمئنا ساخت تصویر چنین نامی در ذهن مخاطبان بسیار سخت است و باید هر روز بودجه تبلیغاتی این برند بالاتر برده شود و هزینه های بسیار کلانی برای تبلیغات آن پرداخت شود تا بتوان نشان تجاری را در ذهن مخاطبان بازار هدف جایگاه سازی نمود.


کارشناسان برندسازی این برند اشتباه بسیار مهلکی در انتخاب نام این برند انجام داده اند زیرا این نام را نه تنها در بازارهای داخلی ایران بلکه در بازارهای خارجی نیز نمی توان برندسازی کرد و در ذهن مخاطبان به جای انداخت.


گروه تبلیغاتی و کارشناسان برندسازی این برند اشتباه دومی که انجام دادند انتخاب کاراکتر های تبلیغاتی برای این برند بود. یک برند ایرانی را لوک خوش شانس و برادران دالتون معرفی می کردند. توضیح بیشتر نمی دهم قضاوت را به عهده شما می گذارم ؟ نتیجه کار کاملا مشخص است یعنی متاسفانه دومین شکست برندسازی نیز برای این محصول اتفاق افتاد….


البته به تازگی تیزر های تبلیغاتی بهتری برای تبلیغات و جایگاه سازی برند این گوشی ایرانی (GLX) تهیه شده است، در این تیزر تبلیغاتی پیام تبلیغاتی با محتوی بهتری به بیننده انتقال می یابد که باز هم جای شکرش باقی است!!!!!


با توجه به مطالبی که پیشتر گفته شد فکر می کنم این گوشی موبایل جدای از بحث تکنولوژِی برای ورود به بازار رقابتی به صورت جهانی نیاز به تغییرات استراتژی تبلیغاتی و برند سازی به صورت ۱۸۰ درجه دارد و در ابتدا نیاز به فکری عمیق و کارساز جهت تغییر نام خواهد داشت تا بتواند این گوشی موبایل ساخت ایران وارد این گستره عظیم جهانی گردد.

منبع: وبلاگ بازاریابی

  • ۹۴/۰۶/۲۶
  • سامان داوودیان

بازاریابی

تحقیقات بازاریابی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی